Etiketter

butikktips (54) Elgseter (313) Ferie (117) hund (872) Hverdag (479) interiør (114) jakt (238) Jul (301) Krokskogen (237) mat (446) Matauk (62) new York (153) oppskrift (196) Reise (227) restauranttips (125) Salat (21) Saus (9) suppe (7) Tilbehør til vilt (6) Tips (49) Viltoppskrift (13) vinterpalasset (260)

lørdag 23. april 2016

En manns søppel en annens skatt

I dag sesongoppdaget Bamse en enorm skatt i kanten av sin egen plen (og på innsiden av sitt eget gjerde): komposthaugen! Stolt som en hane/hanhund kom han bærende på en appelsin inn på plenen! Han flyttet den rundt, slikket og luktet på den. Der han hadde bitt kom det jo piplende deilig saft ut! Etter hvert tillot jeg meg å se nærmere på appelsinen hans (og den var faktisk ikke ikke-spiselig engang!), og skrelte den for ham. Appelsinen gikk ned på høykant i tillegg til litt skall som det fortsatt hang igjen litt fruktkjøtt på. ...tror jeg vet hvor jeg skal lete for å finne igjen Bamse fremover nå 😉

Min!

Flytte litt på den så ingen tar den...

Mmmmmm, hvilken fristelse! 

Nam nam nam! Blodappelsin er digg!

2 kommentarer:

  1. Freki og Geri spiser øbler, appelsiner, agurker, tomater... Ja, næsten alt og det hellere end hundefoder. De ar lidt mærkelige, men dejlige.. Og når det er på legepladsen kunne der også ryge en mus på menuplanen....

    SvarSlett
    Svar
    1. Det høres kjent ut! Men det er først det siste året Bamse har blitt hektet på frukt! -nå elsker han det! -men jeg hadde ikke trodd han skulle se verdien i en appelsin med skall 😊 -men det lærte jeg at han gjør i går 🐕
      Lakka og Bamse liker også å drepe mus, men foretrekker da helst å grave dem ned og ikke spise dem 😉

      Slett