Etiketter

butikktips (55) Elgseter (314) Ferie (117) hund (878) Hverdag (483) interiør (115) jakt (238) Jul (301) Krokskogen (237) mat (447) Matauk (62) new York (153) oppskrift (199) Reise (227) restauranttips (125) Salat (22) Saus (9) suppe (7) Tilbehør til vilt (6) Tips (49) Viltoppskrift (13) vinterpalasset (260)

mandag 7. februar 2022

Ut med mårfella

 


Vi har ikke store forventninger om muligheter for pelskåpe med det første, og det er ikke veldig stor trafikk av slikt i området heller, men det er jo moro å prøve da. Så vi henger opp mårfella i år også, og vurderer å skaffe en til (bygge opp beholdningen, litt etter litt). Fant et område med en del ulike spor, og hengte opp der. Har bestilt nytt SIM-kort til viltkameraet også, så da kan vi følge med på fella på det viset. Veldig greit når en ikke bor der fella er. Vi tok trugene fatt og fant oss ei liten granklynge der vi fikk opp felle med litt mat nå, og så spenner vi den opp og får opp viltkameraet samtidig første helgen i vinterferien. Vi er litt sent ute i år, men det er jo verdt å prøve. Spennende med små prosjekter! 

Kjekt med truger og staver når en skal utenfor allfarvei 

Svipp holdt seg bak meg da vi kom ut i løssnøen, gikk helst oppå baktrugene mine. Men, plutselig luktet det interessant i front og han var villig til p tråkke litt løype han også

Maten (wienerpølser og honning) er på plass, venter med å spenne opp fella til neste gang vi skal oppover

Det blir fort fin vei etter å ha gått med truger! Nydelig vei tilbake til scootersporet på returen 


…og der takket de for seg… var jo fordi bindingene sang på siste verset at jeg ønsket meg (og fikk) nye. Men nå har jeg jo erfart hvor lettvint ig kjekt det er med et par på både Vinterpalasset og hjemme, så nå har jeg begynt søket etter god pris på et par nye hyttetruger… 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar