Etiketter

Elgseter (319) Ferie (121) Hverdag (554) Jul (306) Krokskogen (242) Matauk (63) Reise (251) Salat (23) Saus (9) Tilbehør til vilt (6) Tips (49) Viltoppskrift (14) butikktips (59) hund (952) interiør (122) jakt (294) mat (463) new York (160) oppskrift (222) restauranttips (132) suppe (7) vinterpalasset (267)

søndag 17. april 2022

Skitur påskeaften

 

Disse bildene trenger ikke mer forklaring: bare fint i fjellet i dag! 













lørdag 16. april 2022

Halo

 


Verandakos

 Morgen og kveld. For et vær! Bedre kan det ikke bli.






Påskefint

 


Søte saker oppi søte saker 

Skitur

 


Skitur på Friisvegen på langfredag. Det blir ikke så mye bedre påskestemning enn det her! Overraskende bra løyper, vurderer sterkt løypeskiene i morgen. 







Hyttefrokost

 


Påskefrokost og Påskelabyrint, ikke så verst


fredag 15. april 2022

Påskehelgens første skitur

 


..etter middag på hotellet. Gnistrende føre! 




Buffet på hotellet

 

Det passet godt med hotellmiddag da vi kom opp på torsdag. Denne gangen stod gravet hjort, sesampanert laks og karamell- og sjokoladepudding samt sjokoladekake til dessert. Det fulgte også med frisk salat. 

Luksus for måtelig pris! 







Påsketur!

 

Storelgen hilser velkommen 

torsdag 14. april 2022

Påskelabyrinten på TV

 

Uvant å se Påskelabyrinten på storskjerm, funker det også


Påskens harrytur

 


Den tradisjonelle påsketuren over grensa ble etter jobb onsdag. Vi valgte Töcksfors fremfor Nordby for å slippe unna litt kø. Og heldigvis at vi drar etter jobb også, køen vi møtte fra grensa var laaaaang. Men vi fikk handlet det vi trengte til påsken og litt annen moro, så det var helt supert! Og, vi spiste deilig buffet på Asian Town for den nette sum av 129,- pr. snute (og buffeten var fresh hele tiden, det sørget mange gjester og høy omsetning for! Alle retter ble fylt på minst en gang bare mens vi var der. 


Skikkelig bra buffet! 


…og dagen derpå: enisrökt sidflæsk på det klassiske polarbrødet (halvmåne) og Påskmust til frokost 

Lappen i posten!

 

Gunnar er storfornøyd med å ha fått lappen i posten! 

onsdag 13. april 2022

Fylte horn

 

Fylte horn er aldri feil! Disse her er skikkelig luftige og gode, og anbefales på det varmeste! Denne porsjonen gir 16 horn. 

Bland 1 kg hvetemel, 1 pose tørrgjær , 2 ss sukker og 1 ts salt i en bolle. Smelt 65 g smør og bland det med 2,5 dl melk og 3 dl vann og temperer dette til 37 grader. Elt melblanding og melkeblanding sammen, og la deigen heve i en time (dobbel størrelse).

Del deigen i to, og kjevle hver del ut i sirkler. Del hver av disse i 8. Ha på 2 skiver jarlsberg (eller annen foretrukket hvitost), 0,5 skive ridderost (kan sløyfes) og 0,5 skive kokt skinke (kan gjerne erstattes av stekte baconbiter) på hver trekant og krydre gjerne med litt Aromat. Rull hornene sammen (start på den bredeste enden) og legg dem på stekebrett (pass på å få spisse under nær de skal stekes).

 Etterhev hornene i 15-20 minutter og stek dem på 200 grader i 15-20 minutter.

Så er det bare å spise. Er du heldig, blir det noen igjen til matpakken dagen derpå, men det kan vi ikke garantere, da de smaker så godt som nystekte at de fleste vil orke mye mer enn de hadde trodd. 










Påskelabyrinten

 

Det blir ikke påske uten… 

Dose tre ✅

 

Så er vi begge fullvaksinerte igjen! Med tre doser innabords + gjennomført covid, bør vi være så godt rystet vi kan bli for eventuelle nye runder. 

tirsdag 12. april 2022

Ettermiddagstrim

 


Etter jobb ble set en liten skitur.Det er ryddet og kjørt i noen gamle traseer bortest i runden nå, håper det betyr variasjoner og enveiskjøring i enden neste vinter! Vi gikk også til Stor Elvdaluk
V
O