Om livet til oss på Elgseter. Hverdagsliv, uteliv med turer og jakt, reising, varierte oppskrifter og forskjellige tips
Etiketter
fredag 26. mai 2023
mandag 22. mai 2023
Avreisedag fra New York
En dag med null planer, tok alt som det kom. Var fint det også. Hjemreise til kvelds.
Tørkerommet… det var et stort tørkebehov etter den fuktige gårsdagen
Gatelangs
Politihester på jobb
Vi hadde bestemt oss for å besøke et italiensk sted som Heidi og jeg besøkte da vi var i byen for 7 år siden. De åpnet litt senere enn de andre, så vi rakk en tur oppom parken før brunsj
Central Park
Nydelig utstilling av Van Cleefs & Arpels utenfor Plaza
Blomster til alle! Jeg valgte meg denne vakre fylte tulipanen
High end street food
Så var vi inne, prosecco og en smak fra antipasti-buffeten «på huset»
Det jeg husker best fra sist jeg var her, var den fantastiske antipastibuffeten
Jeg gikk for fem forskjellige smaker fra antipastibuffeten..
…og Gunnar tok pizza. Vi delte alt, og det var skikkelig godt. «Vårt nye stamsted» i følge Gunnar.
Sjekk den tynne bunnen!
søndag 21. mai 2023
New York-lørdag
På lørdag hadde vi to planer: gåtur til Queens og middag på Tao, resten ble til underveis.
Til Gunnars forsvar, så var det jeg som ønsket å gå til Queens den dagen det regnet. Jeg ville heller prioritere å kombinere sol med Central Park (dagen før), det var heller ikke meldt så mye regn som det faktisk kom. Men, vi fikk vasket oss vi. Utfordringen nå er klær som ikke blir tørre til hjemreise, og plastposer er jo ikke å oppdrive lenger, så det blir nok en bløt koffert og en tørr…
Middagen på Tao var nydelig, som alltid!
Og i kombinasjon med dette fikk vi sett mye rart, fint, morsomt, såre føtter og tynnere lommebøker!
Dagen startet med Starbucks på senga i følge med Cartie Bradshaw på skjermen, den ultimate NY-opplevelsen! Det var til og med den siste episoden, så vi måtte vente med å gå ned på trening til Big hadde funnet henne og alt var i orden igjen
Gunnar varmer opp til nok en styrkeøkt i kjelleren på hotellet
Waldorf Astoria, vi ønsker oss sunday brunch igjen her snart! Det stengte for totalrenovering i 2017, og åpner igjen tidligst i 2025
T.J.Maxx har blitt en besettelse! Denne ved Queensborough bridge er den beste og ryddigste så langt. Vareutvalget er stort sett det samme, men litt forskjellig er det. Gunnar kjøpte med seg blant annet 7 skjorter her
Queensborough bridge. Denne skal vi krysse. Den eneste broen inn til Manhattan som er avgiftsfri. Drøye 2 km lang
Gunnar er i gang
Vi går over Roosevelt Island. Den har en egen taubane til Manhattan (og bilbro til Queens)
Vått ja…
Street art
Musehull på t-banen?
Vår faste bestilling, i tillegg tok vi vårrull med crispy duck. Deilig mat! 4 forretter på deling er passe for oss
Gatelangs
The Big Apple
Gunnar ville ha Cinnabon til dessert, så da ble det så. Vi fant et utsalg på 8th, og tok med til rommet og spiste der

































































