Etiketter

Elgseter (319) Ferie (121) Hverdag (554) Jul (306) Krokskogen (242) Matauk (63) Reise (251) Salat (23) Saus (9) Tilbehør til vilt (6) Tips (49) Viltoppskrift (14) butikktips (59) hund (952) interiør (122) jakt (294) mat (463) new York (160) oppskrift (222) restauranttips (132) suppe (7) vinterpalasset (267)

mandag 22. mai 2023

Avreisedag fra New York

 

En dag med null planer, tok alt som det kom. Var fint det også. Hjemreise til kvelds. 

Tørkerommet… det var et stort tørkebehov etter den fuktige gårsdagen 

Siste runde i kjelleren. Magerulle er jo ikke noe nytt, men vi har ikke prøvd det før. Etter å ha testet og kjent effekten (begge har vært støle i øvre del av mageregionen siden første forsøk), kjøpte vi med oss en hjem også 

Gatelangs

Politihester på jobb

Vi hadde bestemt oss for å besøke et italiensk sted som Heidi og jeg besøkte da vi var i byen for 7 år siden. De åpnet litt senere enn de andre, så vi rakk en tur oppom parken før brunsj 

Central Park 

Nydelig utstilling av Van Cleefs & Arpels utenfor Plaza 

Blomster til alle! Jeg valgte meg denne vakre fylte tulipanen

High end street food

Så var vi inne, prosecco og en smak fra antipasti-buffeten «på huset»

Det jeg husker best fra sist jeg var her, var den fantastiske antipastibuffeten 

Jeg gikk for fem forskjellige smaker fra antipastibuffeten..

…og Gunnar tok pizza. Vi delte alt, og det var skikkelig godt. «Vårt nye stamsted» i følge Gunnar. 

Sjekk den tynne bunnen! 

Munnskyllevann på toalettene

Får litt følelsen av å være med i en Sopranos-episode her…

Langt 7th

Vi beveger oss inn på Times Square-området


Disney store

Denne måtte vi bare ha med hjem, til Disney-treet vårt

The Naked Cowboy var på plass på Times Square

Det ble Red velvet cupcake på Junior’s


Politiet dirigerer trafikken 

Etter legaliseringen av hasj ligger det butikker for slikt hver hundrede meter. Det stinker hasj både her og der og folk står/går og røyker på gatene rundt omkring. Dette har ikke vært en forbedring av byen, det er i alle fall sikkert. Heldigvis den ene tingen vi synes at er skikkelig usjarmerende, ellers er det meste meget likandes 

søndag 21. mai 2023

New York-lørdag

 

På lørdag hadde vi to planer: gåtur til Queens og middag på Tao, resten ble til underveis. 

Til Gunnars forsvar, så var det jeg som ønsket å gå til Queens den dagen det regnet. Jeg ville heller prioritere å kombinere sol med Central Park (dagen før), det var heller ikke meldt så mye regn som det faktisk kom. Men, vi fikk vasket oss vi. Utfordringen nå er klær som ikke blir tørre til hjemreise, og plastposer er jo ikke å oppdrive lenger, så det blir nok en bløt koffert og en tørr… 

Middagen på Tao var nydelig, som alltid! 

Og i kombinasjon med dette fikk vi sett mye rart, fint, morsomt, såre føtter og tynnere lommebøker! 

Dagen startet med Starbucks på senga i følge med Cartie Bradshaw på skjermen, den ultimate NY-opplevelsen! Det var til og med den siste episoden, så vi måtte vente med å gå ned på trening til Big hadde funnet henne og alt var i orden igjen 

Gunnar varmer opp til nok en styrkeøkt i kjelleren på hotellet

Favoritt-skyskraperen: Chrysler building, så vakker! 

Waldorf Astoria, vi ønsker oss sunday brunch igjen her snart! Det stengte for totalrenovering i 2017, og åpner igjen tidligst i 2025

T.J.Maxx har blitt en besettelse! Denne ved Queensborough bridge er den beste og ryddigste så langt. Vareutvalget er stort sett det samme, men litt forskjellig er det. Gunnar kjøpte med seg blant annet 7 skjorter her

Queensborough bridge. Denne skal vi krysse. Den eneste broen inn til Manhattan som er avgiftsfri. Drøye 2 km lang

Gunnar er i gang

Vi går over Roosevelt Island. Den har en egen taubane til Manhattan (og bilbro til Queens) 

Vått ja… 


Vi har kommet til Queens

Her er husene lavere enn der vi kom fra. Det var en form for marked i gatene her. 


Ser over til Manhattan fra Gantry Plaza  state park

Fortsatt vått

Dette området i Queens heter Long Island City

Vi fant varme og deilig brunsj på American Brass, et skikkelig koselig spisested, som på en godværsdag har fantastisk utsikt til Manhattan skyline. 
Det viste seg forøvrig at dette var samme stedet Gunnar spiste brunsj da han gikk her (sist han var i byen på jobb) også


Street art


Musehull på t-banen? 


Etter en god handlerunde på Macy’s for enkelte, bar det rett til en av våre absolutte favoritter: Tao. Denne gangen uptown 

Gunnar er fornøyd med å ha fått seg IPA

Vår faste bestilling, i tillegg tok vi vårrull med crispy duck. Deilig mat! 4 forretter på deling er passe for oss


Gatelangs


The Big Apple 


Gunnar ville ha Cinnabon til dessert, så da ble det så. Vi fant et utsalg på 8th, og tok med til rommet og spiste der


Det ultimate overskuddsfenomen? Men dette er jo akkurat det Gunnar ønsker seg, så det ble med en slik opp på rommet. Minner forøvrig om muffin-episoden i Seinfeld