Etiketter

butikktips (54) Elgseter (313) Ferie (117) hund (872) Hverdag (479) interiør (114) jakt (238) Jul (301) Krokskogen (237) mat (446) Matauk (62) new York (153) oppskrift (196) Reise (227) restauranttips (125) Salat (21) Saus (9) suppe (7) Tilbehør til vilt (6) Tips (49) Viltoppskrift (13) vinterpalasset (260)

fredag 21. september 2018

Reinsjakt


Ny helg, nye muligheter! I helgen har vi sett og vært naær ganske mye rein. En fin elgokse har vo også sett! På temperaturen kan en merke at det er høst, begge morgenene har startet på minussiden, -5 på søndag! Været har vært vakkert og vi har gått mange mil! 
Brunsten har startet, så nå er hva som er vanskelig snudd på hodet. For, storbukkene som normalt holder seg midt inne i flokkene og er vanskelig å skille ut, er nå mest opptatt av å krangle med de andre gutta, og løper rundt på utsiden hele tiden. Kalvene derimot, har gått bra å være de som pleier å være på utsiden og vimse rundt, til å holde seg av nærheten av mor inne i flokken.
Jeg fikk også kjøpt meg et rabattert kalvekort, siden jeg allikevel skulle være med, var det greit å ha noe å jakte på. På grunn av lav fellingsprosent hittil, har jaktperioden blitt utvidet ut uke 38. Så, selv om jeg var innstilt på å ha en rolig hjemmehelg før elgjakten starter, mente Gunnar at jeg måtte bruke det jeg har betalt for, så da blir det ei helg til da!
Kristian ble ferdig på søndag, vel fortjent etter en reinsjakt med mye gåing og sniking, en spennende reinsjakt er over.

Mistra
 

Ikke hver dag jeg får være langbeint... måtte foreviges!  


Motlys-selfie




Hva skjer?

Stormyra og Sølen

Reinen har kommet seg ut på Stormyra, de har full kontroll, står  tett i tett og kan se alle som nærmer seg... 

Ser du de hvite rumpene? 

Frisk søndagsmorgen 
 

Øversjøkvelvet 

Museører med rimkant


...å være ute når sola står opp... 

Høst 

Speider ned på Stormyra (og skogen imellom... 

Jaktburkaen er på! 

Miniatyrvarde 

Høst 

Kristian ble ferdig. Halvtannetåring, så fri for brunst! 

Litt Gynt må med! 




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar