Etiketter

butikktips (55) Elgseter (316) Ferie (117) hund (880) Hverdag (484) interiør (115) jakt (238) Jul (301) Krokskogen (237) mat (447) Matauk (62) new York (153) oppskrift (199) Reise (227) restauranttips (125) Salat (22) Saus (9) suppe (7) Tilbehør til vilt (6) Tips (49) Viltoppskrift (13) vinterpalasset (260)

tirsdag 14. mars 2023

Holder sporet åpent

 

Det er lite som er mer magisk enn å være ute i skogen når det laver ned! Helt stille, lyst og urørt bakke foran deg, for hvert eneste skritt man tar. 
Dette ville jeg ha med meg, i tillegg til at jeg ville holde Rognlialøypa åpen, derfor kom jeg meg hjem til femkjøringen og tok med Svipp ut på trugetur i vinterlandskapet. Vi kom oss ut mens det fortsatt var lyst, og så lenge en går inn i mørket utendørs, gikk det helt fint å spare strømmen på hodelykta til vi var hjemme igjen. Med nysnø over alt, blir ikke skogen så mørk heller, selv om solen har gått ned for flere timer siden.  25-30 cm nysnø, gjorde at sporet var godt gjemt, men vi kjenner løypa godt. Ganske nærme toppen hadde et rådyr krysset stien i løpet av dagen, ellers var alt urørt. 


Amtbrua



Vi lagde fine spor oppover, som var ekstra gode å ha på returen da det var mørkt



Viktig med noe i hals og nakke når en tasser rundt innunder snøtunge trær

Svipp elsker ikke akkurat slikt baskeføre, men han blir med og smiler og er blid underveis. Fordelen med truger fremfor ski, er jo at da er tempoet behagelig hele veien

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar