Etiketter

butikktips (58) Elgseter (318) Ferie (120) hund (930) Hverdag (512) interiør (120) jakt (248) Jul (301) Krokskogen (241) mat (453) Matauk (62) new York (155) oppskrift (199) Reise (236) restauranttips (130) Salat (22) Saus (9) suppe (7) Tilbehør til vilt (6) Tips (49) Viltoppskrift (13) vinterpalasset (264)

søndag 13. oktober 2024

Elgjakt 2024, første helg



Den første av to langhelger med fredagsnatt i høst. Fint vær, fine og spennende opplevelser. Litt los, elgobservasjoner, (revelos), hjortefall, godt vær og blide hunder. 

Fredag morgen gjorde vi noe jeg hat hatt lyst til å prøve mens jeg bor i terrenget: å slippe fra døra på morgen. Laika stakk rett opp og hadde en liten los, typisk nok slapp det før jeg nådde frem. Uansett: gøy var det! Men piffen går litt ut enda etter at det har vært noe skikkelig. Men vi fikk en runde og hun avsluttet å følge ei ku opp dit hun startet 

Nydelig utsikt fra skrenten på Langtjennatten 

«Hjemmepause»


Lørdag ble Laika og jeg plukket opp så det ble samkjøring til innerst i terrenget


Vi fant en tiur som var halvveis trykt nedi torva 

Det er dype krater her også

Elghundsjokolade etter å ha jeget på elgen som leverte dem

Vår venn lassbæreren 

Balansekunst

Spennende å følge et spor  og finne en død hjort i enden! 

Hjorten fikk plass i balja

Svipp er klar for slipp og dro rett avgårde

Ku og kalv

Takknemlig for snille medjegere som er med helt til hele jaktlaget er inne fra skogen igjen

Sliten

Hjorteslakting er interessant synes Svipp

Det er så moro med termisk kamera! Det står høyt på ønskelisten! 
Ku og kalv 250 meter overfor bua mi

Søndag var det observert elg på kamera, så svipp og jeg kjørte ditt. Svipp er 100% på å finne elg om han har et spor. Og det tok ikke lang tid før jeg skjønte at han hadde kontakt denne gangen heller

Lufting

Svipp fant elgen, og fikk god hjelp av jegerne sine


..,men den sniken av en elg lurte seg unna, og svipp kom til meg i en hundekasse. Han kan avsløre at han elsker mest å sitte inne i bilen, men han setter alltid pris på å bli plukket opp

Godt med kos etter løpetur

Bålkos
Laika hadde en fin liten ettermiddagsøkt med godt og selvstendig søk på ettermiddagen

Hjemtur




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar