Etiketter

butikktips (55) Elgseter (316) Ferie (117) hund (881) Hverdag (484) interiør (115) jakt (238) Jul (301) Krokskogen (237) mat (447) Matauk (62) new York (153) oppskrift (199) Reise (227) restauranttips (125) Salat (22) Saus (9) suppe (7) Tilbehør til vilt (6) Tips (49) Viltoppskrift (13) vinterpalasset (260)

tirsdag 15. september 2020

Reinsjakt 6.9.

 

Tidlig morgen, opp på Envola. På dette utkikkspunktet drar jeg godt nytte av storkikkerten jeg fikk til bursdagen min. Kikke kikke kikke, dyrene skal da være på vei nordover... Men nei, ingen ting å se... Værdraget kom jo fra nordvest, så etter noen timer på post i høyden, bar det til skogs. Smørholet. Jeg spiste meg mett på blåbær på veien, men ingen rein. 
Siste innspurt ble tatt fra Envola igjen, og da jeg kom opp, så jeg rein i kikkerten. På vei mot Stonga. Jeg dro på alt jeg kunne, for å prøve å få sjans. Men da jeg nådde dem igjen, var de passert. En time igjen av jaktdagen og -helgen, så jeg bestemte meg for å gå all in, gå alt hva remmer og tøyler kunne holde og prøve å runde opp flokken (Stonga er så bra et jaktområde, fordi det er mange fine daler og sprekker å gå i, så det er mulig å nærme seg uten å bli avslørt så lenge en har vinden på sin side). Helt øverst på Stonga, ovenfor stedet Rudolf falt, hadde flokken roet seg mer ned og jeg klarte å komme på riktig side. Jeg lå fint til og kunne følge med på at flokken tuslet videre nordover, men alle var for små for meg. Men, å komme seg i posisjon er en god jaktopplevelse i seg selv, så jeg var godt fornøyd med dagen og helgen. 

Soloppgang over Sølen, ikke så mye som er vakrere enn dette 


Morgentåken ligger over Stormyra



Kikkerten og meg, vi får noen timer sammen i løpet av reinsjakta vi

Blåbær i lange baner

Grøthålet

Flokken jeg kom innpå, simler, kalver og to fine kløftbukker/småbukker
Plukket med meg høstbukett hjem på returen til bilen



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar