Etiketter

butikktips (55) Elgseter (316) Ferie (117) hund (880) Hverdag (484) interiør (115) jakt (238) Jul (301) Krokskogen (237) mat (447) Matauk (62) new York (153) oppskrift (199) Reise (227) restauranttips (125) Salat (22) Saus (9) suppe (7) Tilbehør til vilt (6) Tips (49) Viltoppskrift (13) vinterpalasset (260)

fredag 4. september 2020

Søndagsjakt

 

For en vær-dag... klokka seks striregnet det... men ut skulle jeg jo... Vinden kom fra nord, bukkeflokken fra lørdag var ventet å returnere. Jeg ventet på Sakshaugen. Jeg fikk to simler og en kalv på nært hold, plutselig fikk de ferten av meg, og da var de like fort borte som de kom! Satt litt til, og det begynte å snø.., skikkelig koselig... det ble en kopp kakao og halvannen time i griseværet, og jeg konkluderte med at de bukkene sannsynligvis hadde løpt nordover i nattens mulm og mørke. Så kom jeg meg inn i bilen, fikk opp temperaturen på maks og skiftet til tørt. BH’en ble hengt til tørk i bakspeilet og jeg dro på til Søvollveien. Fra Hovardshøgda så jeg fire flokker i full fart nordover, bare simler med kalver... Så tikket det inn en jobbmelding dom krevde noen timer... Men, jeg fikk nå en time i solskinn og under blå himmel ved Gråhøgda i Spekedalen før jeg måtte hive meg i bilen hjemover. Så en reinsflokk på vestsiden av Nekmyrene like før åtte. Alltid greit å avslutte dagen og helgen med observasjon. Så var det bare å gasse på hjemover

Ja da, vått allerede og nordavind. Men jeg var jo optimistisk da jeg gikk ut...


Da snøværet hadde holdt på en stund og jeg innså at bukkene sannsynligvis hadde dratt sin kos allerede, og uansett hadde ikke kroppen min lystret til noe vettuge om de hadde kommet, fattet jeg vedtak om å gå til bilen og fyre hardt med diesel 


Fresht 


Hvitt på 1100 moh 


Nekmyrene

Og så snur været, helt plutselig! 

Gråhøgda i Spekedalen (det er fler av dem) 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar