Etiketter

butikktips (54) Elgseter (313) Ferie (117) hund (872) Hverdag (479) interiør (114) jakt (238) Jul (301) Krokskogen (237) mat (446) Matauk (62) new York (153) oppskrift (196) Reise (227) restauranttips (125) Salat (21) Saus (9) suppe (7) Tilbehør til vilt (6) Tips (49) Viltoppskrift (13) vinterpalasset (260)

mandag 6. september 2021

Lørdagsjakt


En tur nord for Søvollvegen fra morgenen av, frokost under ei fjellbjørk og ventet på rein fra nord i det som tidligere var yttergrensa for jaktbart område. Etter at et-par flokker hadde dratt sørover ovenfor der jeg holdt meg, dro jeg på sørover, til Haugsethvollen og gikk opp der. Noe så varmt! langermet og ytterplagg ble byttet ut med t-skjorte. Jeg fikk etter hvert øye på flokken vede ved Sølna, på myrene der. Fulgte med en stund, vurderte å bevege meg nedover, samtidig visste jeg at da hadde jeg mistet all kontroll på dem. Dyrene trekker gjerne opp i høyden til kvelds, og det viste seg å stemme denne gangen også. Plutselig vinklet flokken 90 grader og beveget seg mot meg. Dessverre var det sent og noen kilometer for flokken å forflytte seg, så jeg fikk dem aldri i fanget, men det var utrolig spennende da jeg etter hvert kunne høre dem grynte mot meg nede i lia. I mens fikk jeg også besøk av en liten fostringsflokk. Ikke noe for meg, men det er alltid spennende å få dyrene på nært hold. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar