Etiketter

butikktips (54) Elgseter (313) Ferie (117) hund (872) Hverdag (478) interiør (114) jakt (238) Jul (301) Krokskogen (237) mat (446) Matauk (62) new York (153) oppskrift (196) Reise (227) restauranttips (125) Salat (21) Saus (9) suppe (7) Tilbehør til vilt (6) Tips (49) Viltoppskrift (13) vinterpalasset (260)

mandag 13. september 2021

På (rådyr)post!

 


Det ble tre kveldsøkter på rådyrpost denne uken (dro på Vinterpalasset fjerde kvelden 😉). Første kvelden ved Venaasmyra medførte lite (annet en ca to millioner hjortelusfluer i året), andre kvelden oppe på ei hogstflate oppover Venaaskollen fikk hæjeg besøk av ei rågeit (i full fart på bildet under, men hun stoppet opp flere ganger, så hadde taket om bare sesongen var riktig) og den siste kvelden fikk jeg besøk av elg: jeg hørte at den spiste oppe i skogen nesten hele tiden mens jeg satt der, men da mørket kom sigende seg også elgen ut på hogstflata. Den la seg til maks 30 meter nedenfor meg, så der satt jeg da… ville jo ikke skremme den, men det ble veldig mørkt etter hvert… Til slutt innså jeg at elgen hadde tenkt å bli liggende, så da måtte jeg bare prøve å snike meg avgårde. Den merket at det var andre i nærheten, men ble ikke skremt, så vi seg bare forsiktig ut av hogstflata i hver vår retning. Elgen gryntet litt, men jeg tror vi var enige i at det var greit å avslutte slik for kvelden. 

Rågeit i farta! 



Vakre høstfarger i skogen nå

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar