Etiketter

butikktips (55) Elgseter (316) Ferie (117) hund (879) Hverdag (483) interiør (115) jakt (238) Jul (301) Krokskogen (237) mat (447) Matauk (62) new York (153) oppskrift (199) Reise (227) restauranttips (125) Salat (22) Saus (9) suppe (7) Tilbehør til vilt (6) Tips (49) Viltoppskrift (13) vinterpalasset (260)

søndag 10. oktober 2021

Elgfall!


På lørdag var det trekning av poster, jeg fikk Langmyra ved Leina. Postering er ikke min favorittaktivitet, men det er et viktig bidrag for at hundene skal lykkes. Og, denne dagen var himmelen ble og solen varmet, og da er det ikke så verst, så lenge du hadde rette klærne på (og det hadde jeg). 
Etter litt venting, fikk plutselig lille Moose på et år, som var dagens mann, fart på seg. Jeg fulgte jo med på alt via peileren. Og så kom det noen lyder, jeg lurte først på om det var fugler, men det var Moose kunne jeg se på peileren, og han hadde kurs mot meg. I lia ovenfor meg fløy det plutselig opp en tiur, og sekunder etter så jeg et glimt av hva som hadde skremt den: elgen! Den slapp seg snart nedover mot meg, og jeg kunne se at det var en piggokse. Plutselig kom den frem fra skogen meg og jeg hadde kanskje tre sekunder på meg. Farten var høy, så høy at normalt ville latt den gå. Men, viktigheten av at Moose skulle få fall og en god opplevelse toppet det. Pang sa det, og piggoksen gikk rett i bakken. Moose kom raskt etter og fikk en god førstegangsopplevelse. Moro å få fall selv så klart, og veldig moro å få skyte den første elgen for Moose. 

På vei ut: trollskog

Overgangen jeg voktet. Og akkurat der kom piggoksen

Pang! sa det… og dett var dett

Moose syntes det var litt skummelt og veldig spennende

Fornøyd

Et skudd er nok

Så ble det med en hilsen hjem til Gunnar også


Lagarbeid for å få elgen ut 


Svipp fikk også buste, og var godt fornøyd med det 


 
Tone Svanhild- med hjertet i hånden 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar