Etiketter

butikktips (54) Elgseter (313) Ferie (117) hund (872) Hverdag (479) interiør (114) jakt (238) Jul (301) Krokskogen (237) mat (446) Matauk (62) new York (153) oppskrift (196) Reise (227) restauranttips (125) Salat (21) Saus (9) suppe (7) Tilbehør til vilt (6) Tips (49) Viltoppskrift (13) vinterpalasset (260)

lørdag 22. april 2023

Fredag ettermiddag

 

Vi hadde gjort avtale om salg av bil mummer fire (rav’en, som ble innkjøpt til jaktstart sist høst, så Gunnar skulle kunne komme seg rundt i helgene, mens jeg var borte). Så Gunnar kjørte den ned til jobben min da jeg var ferdig i firetiden, og nye eiere kunne prøve for så å kjøre fornøyde hjem. Deretter tok vi turen til Hammerbakken for å se nærmere på lydanlegget der, som ikke funker. Etter å ha testet en stund, kom vi frem til at det er forsterkeren som er problemet. Så vi fikk til en midlertidig løsning med en forsterker (med bass) til det mobile lydanlegget, så finnes det i alle fall lyd der, men jeg må nok investere i en ny forsterker før 17.mai… 

Da vi var ferdige med lyden, var vi sultne, og siden jeg ikke har fått med meg en eneste solstråle før denne uken, insisterte jeg på at vi måtte finne et sted å spise ute. Alle plasser i solen i Sandvika var stappa fulle, men med så god temperatur, gikk det veldig fint å sitte i skyggen også. Så det ble mixed grill på Egon med utsikt til Sandvikselva.  På vei tilbake til bilen ruslet vi utomhus Kadettangen og endte med å gå over broen til Kalvøya også og fikk en runde der i solen. Etter det følte vi at vi hadde vært urbane nok, og vi satte kursen hjem til skogen. 

Vi takket Rav’en av for innsatsen på en tid vi hadde hatt veldig bruk for den 


En slags midlertidig ordning, men det blir mye bass inne på logipedrommet… 

Grill sharing for to, minnet om Mixed grill som vi spiste til minst 70% av måltidene på vår første ferie sammen, til Kroatia. Funket bra, vi fant ut at vi egentlig kan gjenta det

Årets første blåveis , på Kalvøya, eksotisk for oss som akkurat har sett våre første hestehover blant snøen på Krokskogen 

Gunnar, med Skaugumåsen i bakgrunnen 

Nå har det kommet badstuer til leie i Sandvika også

Det fine stupetårnet vårt ved Kadettangen 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar