Etiketter

butikktips (55) Elgseter (316) Ferie (117) hund (884) Hverdag (485) interiør (115) jakt (238) Jul (301) Krokskogen (237) mat (448) Matauk (62) new York (153) oppskrift (199) Reise (227) restauranttips (125) Salat (22) Saus (9) suppe (7) Tilbehør til vilt (6) Tips (49) Viltoppskrift (13) vinterpalasset (260)

fredag 16. juni 2023

Torsdag

 

Skriveselskap i skyggen 

Lam på innsiden av gjerdet, Svipp og jeg fikkveiledet den ut i fellesskap. 

Mitt varemerke på besvarelser, er at jeg er kort, men selv for meg ble denne konklusjonen i korteste laget. Men da jeg avsluttet skrivingen litt før to natten før, ble det greit å oppsummere kjapt før legging så ikke alt var borte dagen etter… 

Måtte hente bilen på verksted, så svingte raskt innom Biltema og rasket med vester til kanoturen om halvannen uke 

Vakker og velsmakende middag. Gunnar tok seg en harrytur i dag, og kom hjem med spareribs. Det fikk følge av norske jordbær, mac&cheese (direkteimporert fra WallMart USA) og en rager hva man haver-salat bestående av crispisalat, granateple, rødløk, avokado og GT balsamico. Kjapt, enkelt og godt! 

Midnatt er passe tid for en luftetur

I år blir pølsene servert nattevandrerne fra saloonen.., nå får jeg ikke sove, venter bare på sted plutselig skal stå på døra…  -men, det blir altså pølsestopp i år også. 
(Og sjekk den plenen! Overgangen direkte fra snø til tørke har vært tøff )

Og 03:00 var nattevandrerne på plass! Så blide og trivelige ungdommer skal en lete lenge etter. 05:00 ble de plukket opp ved bommen av snille og sannsynligvis rimelig trøtte, foreldre.
Men for noen flotte turforhold de fikk! En sommernatt på Krokskogen på sitt beste! 

Og Svipp elsket det!  Mangehendig kos i over en time, er akkurat det Svipp liker

…det ble litt rester i år også.., det må definitivt bli både Donaldmat og pølsepizza med det første! 




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar