Etiketter

butikktips (55) Elgseter (316) Ferie (117) hund (882) Hverdag (484) interiør (115) jakt (238) Jul (301) Krokskogen (237) mat (447) Matauk (62) new York (153) oppskrift (199) Reise (227) restauranttips (125) Salat (22) Saus (9) suppe (7) Tilbehør til vilt (6) Tips (49) Viltoppskrift (13) vinterpalasset (260)

onsdag 22. november 2017

Plastblomster!

En gang må være den første, dette blir første gang vi satser på plastblomster i jula! Ikke fordi det blir billigere emner finere, men rett og slett for å få puste!
Juleblomstene er noe av den viktigste og fineste dekoren i julen, og vi svir fort av et-par høvdinger på slikt hvert år. Og det fortsetter vi nok med, i form av svibler (favoritten!), juleroser, azalea, amaryllis og tulipaner, men ikke julestjernene. Jeg har hatt et av og på-forhold til julestjerner, de er jo grådig "gammeldagse"... Men, her på Elgseter, i gamlestua, er et par skikkelig fyldige julestjerner noe av det fineste jeg kan tenke meg. Eneste minuset er, at med julestjerner i hus, sliter jeg med å puste...
Allergien med rennende øyne og nese har jeg kjent i mange år, men ved å plassere demp å steder langt unna soverom og slikt og ved å knipe blomstene har det gått greit. Men i fjor, tømte en diskuss med Ventoline før jeg måtte krype til korset og kaste...
Så, i år blir det to frodige julestjerner i hvert vindu på gamlestua, laget av plast, kjøpt på Europris For den nette sum av 89,90,-. De får ikke stå på bordene altså, men i en vinduspost, ser det så koselig ut!

Noen ganger må prinsippene fare, til fordel for inntak av O2 . Syntes nå det ble trivelig vi da! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar