Etiketter

butikktips (55) Elgseter (316) Ferie (117) hund (880) Hverdag (484) interiør (115) jakt (238) Jul (301) Krokskogen (237) mat (447) Matauk (62) new York (153) oppskrift (199) Reise (227) restauranttips (125) Salat (22) Saus (9) suppe (7) Tilbehør til vilt (6) Tips (49) Viltoppskrift (13) vinterpalasset (260)

lørdag 14. april 2018

Jobben må gjøres...

Har fått styrkeøvelser for kne og ankel av fysioterapeuten, veldig kjekt å ha eget styrkerom i kjelleren da! Jeg får lov å gjøre de tunge styrkeøvelsene hver andre dag (må restituere imellom) og så har jeg noen enkle "skliøvelser" jeg får lov til å gjøre hver dag. Her er motivasjonen og stå på-viljen på topp for en normal hverdag igjen, høstjakta er det store målet, viktig å ha noe å strekke seg mot! -derfor er det viktigere med klare føringer i forhold til hviletid enn at jeg må mases igang 😉
Så sykkel som oppvarming (etter den daglige turen til krysset), og så er det step ut på høy kasse med høyt kneløft, knebøy med rygg mot vegg er skiftet ut med gående utfall med høye kneløft, sittende og liggende leg curl.

Varme opp

Skliøvelser innebærer utfall (i alle retninger) med sklimatte (eller utleggings som jeg bruker i påvente av å få mattene i posten) på glatt gulv. Jeg startet med å gjøre utfallene bak og til siden, men nå som grunnteknikken er innøvd, skal jeg ta dem i vilkårlige retninger for å "lure kneet" så det må jobbe ekstra hardt for å følge med

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar