Etiketter

butikktips (54) Elgseter (313) Ferie (117) hund (872) Hverdag (479) interiør (114) jakt (238) Jul (301) Krokskogen (237) mat (446) Matauk (62) new York (153) oppskrift (196) Reise (227) restauranttips (125) Salat (21) Saus (9) suppe (7) Tilbehør til vilt (6) Tips (49) Viltoppskrift (13) vinterpalasset (260)

fredag 21. desember 2018

Jul i Vinterland

 Endelig kom jeg meg inn til Vinterland! -måtte jo se det på ordentlig! Jeg bestemte meg for å starte juleferien min med utflukten inn i sentrum, da hadde jeg et påskudd for å komme meg avgårde i rett tid også. Dessuten, når siste skoledag før jul er overstått jeg jeg totalt tom, så det  hadde uansett ikke blitt en effektiv arbeidsettermiddag... Kjekt å kunne ta banen fra Kolsås var det også, og gå av midt i begivenhetene.
Vi har jo besøkt en del julelandsbyer i USA, og denne er jo bygd på samme lest: skøytebane, julenisse, boder med koselige gaver (til deg selv eller andre), boder hvor du kan kjøpe mat og drikke og julesangere. Personlig synes jeg at det velkjente pariserhjulet er litt malplassert, men det er nå bare mitt problem. Og så kunne jeg tenkt meg å se litt flere boder med andre gaveartikler enn småklær (luer, votter, sokker og mat), souvernirer og mat, men landsbyen er enda ung, så det kan jo utvikle seg senere. Jeg synes det var vel verdt å ta turen. Jeg tror også det var lurt å være der på kvelden, for det gikk helt greit å bevege seg rundt der.
Om du ikke har vært der enda, ta turen! Det er åpent til og med 30.12. 10.00-20.00

Dagens middag: Tartiflette med Raclette, anbefales! (Men veldig mektig... Tror jeg ville bedt om å få en litt begrenset porsjon med Tartiflette en annen gang, uten at hundene (eller Gunnar) er med må jo restene kastes, og det er jo ikke noe stas akkurat.. 

Den hyppig forevigede lystunnelen

Glaserte epler fristet så veldig, og jeg har aldri smakt det før... Vel, jeg har fortsatt ikke smakt det, den var jo tilnærmet umulig å få hull på... Kjøpte med hjem til Gunnar også, så da har vi to glaserte epler som bare ligger der da... Fine er de nå i alle fall... 

Se det fine snøslottet da!

Utsikten fra Nationaltheatret 

Dagens innkjøp for meg ble hvit  lue og hansker i lammeskinn (fra My Lamb), gamasjer i kaninskinn, julehelg, smør fra Beito ysteri (anbefales!)  og en skøyteelg til juletreet (fra Canelo Decor). Fornøyd! Fant noen nydelige svarte strikkende.pulsvarmere med brodert rosemønster og vakre russiske sjal (fra Sølvskatten) og deilige ull-beanie'er(Papaya) også fristet veldig, men det får jeg ha i mente til neste år. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar