Etiketter

butikktips (54) Elgseter (313) Ferie (117) hund (872) Hverdag (478) interiør (114) jakt (238) Jul (301) Krokskogen (237) mat (446) Matauk (62) new York (153) oppskrift (196) Reise (227) restauranttips (125) Salat (21) Saus (9) suppe (7) Tilbehør til vilt (6) Tips (49) Viltoppskrift (13) vinterpalasset (260)

søndag 7. juni 2020

Lørdagskveld på Krokskogen



Sommerkveld på Krokskogen. Vått, også fra oven,  men god temperatur.
Jeg hadde tøffet meg litt og sagt at «noen måtte sørge for at vi hadde mat i huset» tidligere på dagen da jeg fikk spørsmål på om det virkelig hadde noe for seg å bruke en kveld med grisevær ute i skogen, så jeg hadde lagt lista litt høyt...
Men, jeg fikk hjelp med å bære bort kanoen. Skulle bare teste noen kast fra land først, og jammen satt det ikke en fin ørret på første kastet! Hadde da til og med vitne til seansen, som kan bekrefte at det ikke var en overdrivelse.  Det viste seg etterhvert at det var en skade på snella, veldig frustrerende, fordi den gjorde at det ikke gikk å kaste langt. Mao. gav det et ganske stort handikap med fiskingen. Men med litt kreativitet og stahet ble det noen drag allikevel og både middag og frokost ble sikret. Jeg mistet en, og det var «selvsagt» den største, den klarte å lure seg av da vi seg inn i sivet, men 4-1 er jeg fornøyd med. Etterpå bar det rett hjem til fiskegrateng til sen middag.
Hvis du skal fiske på Krokskogen, kjøper du fiskekort på inatur:  Fiskekort på Krokskogen


Bukkeblad 

Det er uproblematisk å padle kano på egenhånd, særlig kjekt er det med kajakkåre



Det ble mat


Det ble kveldens fangst. Fra toppen: fisk nummer 3, 2, 4,1. Fra 150 til 620 gram pr. fisk

Den største abboren veide 620 gram 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar