Etiketter

butikktips (55) Elgseter (314) Ferie (117) hund (878) Hverdag (483) interiør (115) jakt (238) Jul (301) Krokskogen (237) mat (447) Matauk (62) new York (153) oppskrift (199) Reise (227) restauranttips (125) Salat (22) Saus (9) suppe (7) Tilbehør til vilt (6) Tips (49) Viltoppskrift (13) vinterpalasset (260)

torsdag 5. november 2020

Varmesokker



Om du trenger et julegavetips til en som ønsker seg varme tær, er varmesokker noe å tenke på. De fleste sokker er jo laget for å varme, men disse jeg snakker om her går på batteri og temperaturen kan justeres opp og ned. 
Du får sokkene i mange prisklasser. Disse som jeg har prøvd er i øvre prisklasse, men ikke på topp i forhold til pris. 
De kommer fra Thermic og har batterier som sitter høyt på leggen så du kan bruke dem til sko med høyt skaft (slik som jaktstøvler har). Batteriene er løse, så dutar dem av for lading og monterer dem på igjen (monteres med trykknapper og strikklomme) når de skal brukes. Den har tre nivåer for varme, og avhengig av hvilket nivå du setter den på, varer den mellom 4 og 14 timer. Sokkene kan til og med vaskes, men det har jeg valgt å utsette i det lengste, for å unngå unødig slitasje.

Den beste prisen på mine sokker pr.d.d. har jeg funnet på her, hos Oslo Sportslager og da koster de 2299,- for paret.

Fordelen med at batteri og av- og på-knapp sitter høyt, er at det er lett tilgjengelig i forhold til å justere temperaturnivået. 

For eksempel når jeg er på jakt, skrur jeg ikke på varme, men om jeg setter meg ned for en stund, for eksempel for å sitte noen timer på post, skrur jeg på varmen når jeg kjenner at det begynner å bli kjølig på tærne, og så skrur jeg opp temperaturen etter hvert som behovet melder seg (viktig å ikke vente til en har pådratt seg neglesprett da, men heller ingen grunn til å bruke opp batteriet unødig). Og skal jeg ut å gå igjen, for å forflytte meg til en annen post eller gå på los, skrur jeg av varmen. Og det er det som er så genialt med varmeprodukter (jeg bruker vest også, genialt når en går med hund og skal være lettkledd men trenger å kunne skru på litt varme om en skal ta en pause eller postere underveis) er muligheten til å kunne justere temperaturen i forhold til aktivitetsnivået som har lett for å variere i løpet av en utedag. 

Varmeprodukter anbefales på det varmeste til alle som skal være ute og særlig for alle som risikerer å ha variasjon i aktivitetsnivået i løpet av en utedag. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar