Etiketter

butikktips (58) Elgseter (318) Ferie (120) hund (925) Hverdag (502) interiør (119) jakt (242) Jul (301) Krokskogen (241) mat (452) Matauk (62) new York (153) oppskrift (199) Reise (233) restauranttips (130) Salat (22) Saus (9) suppe (7) Tilbehør til vilt (6) Tips (49) Viltoppskrift (13) vinterpalasset (264)

lørdag 3. august 2024

Ridetur og hundepark i Rendalen

 

På lørdag tok vi turen over Hanestadkjølen for å finne på noe litt annerledes for oss alle tre. Jeg hadde spontant kvelden før meldt meg på dagstur (5 timer) med Rendalen Fjellridning som arrangerer turer i nordre del av der jeg jakter rein. Veldig kjekt å kunne ta turen inn i og med utsikt over jaktterreng fra hesteryggen! Vi red fra Klettsetra og rundt Gråfjellet. Lunsjpause i lyngen underveis.  Vi var en liten gruppe, med bare fire besøkende. Det var jo veldig kjekt da, oversiktlig og fint. De andre var der på helgeopphold (tre dagsturer med overnatting og mat), men jeg da fikk sneket meg med for en dag, kjekt. Anbefales på det varmeste altså, det er jo veldig fint fjellterreng her (som jeg setter stor pris på i jakten), så da vi kom opp på snaua, red vi utenom veier og stier. Det var forøvrig meldt veldig dårlig vær denne dagen, men sånn ble det ikke, overskyet og noen få drypp fra oven, men ikke et eneste skybrudd å se! 
Da vi var ferdige i høyden, kjørte vi nedover dalen og tilMøregga hundepark hvor vi hadde booket en halvtime. Jeg tenkte at det ville være mer enn nok, men det er klart at her har det vært mange andre hunder også, så det var så spennende å lukte på. I tillegg til god plass å løpe på! Svipp og Laika storkoste seg, og dette er et sted vi veldig gjerne returnerer til. Anbefales på det varmeste! Stor plass, nyslått gress, gode gjerder og et-par benker for folket å hvile seg på også. 
Så bar det hjem til Vinterpalasset igjen, fyr i ovnen og regnvær. Og litt pusling inne. 

På rad og rekke mot Kulhøgda



Piltur, en innleid kar for sesongen, fra Alvdal. Mitt følge for dagen

Glad i kos var’n også

Møregga hundepark

Først lukte litt rundt

Så vare det bare å gasse på! 


Lykke! 

Vått på Skjerdingen… 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar