Etiketter

butikktips (54) Elgseter (313) Ferie (117) hund (872) Hverdag (478) interiør (114) jakt (238) Jul (301) Krokskogen (237) mat (446) Matauk (62) new York (153) oppskrift (196) Reise (227) restauranttips (125) Salat (21) Saus (9) suppe (7) Tilbehør til vilt (6) Tips (49) Viltoppskrift (13) vinterpalasset (260)

mandag 14. desember 2020

Gårdskatt

 

Så har det altså blitt gårdskatt på Elgseter. Den var det nok ikke så mange som så komme, vi er typiske hundemennesker. Men, når en på hyttene i nabolaget har blitt boende permanent i omsorgsbolig og knapt har vært i området det siste året, var det snakk om at katten skulle tas. I sommer så den lurvete ut, og da var det også snakk om det samme, men nå var det mer endelig. 

Jeg synes ikke det er greit å avlive et friskt dyr, så allerede i sommer tilbød jeg at vi kunne fore den. Nå kom spørsmålet, og vi tar selvsagt å oss jobben. 

Men katta er jo livredd, så den er ikke til mer enn å spise... frem til søndag, da stoppet den faktisk opp da den var på full fart avgårde da jeg åpnet hovedinngangen mens den spiste. Så kom den tilbake og spiste mer og lot meg faktisk ta på den. Så fikk jeg lokket den inn (vil gjerne at den skal kunne komme inn for å tørke opp når det er vått og kaldt, jeg vil jo ikke risikere at den skal fryse ihjel. 

Den kom inn, undersøkte gang og gamlestua og fant ut at det var fint å sitte under sofaen på gamlestua. 

Den dro ut igjen, og det er der den skal være, men som sagt, nå har den i alle fall funnet ut at det er mulig å komme inn for å varme seg og tørke opp

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar