Etiketter

Elgseter (319) Ferie (121) Hverdag (554) Jul (306) Krokskogen (242) Matauk (63) Reise (251) Salat (23) Saus (9) Tilbehør til vilt (6) Tips (49) Viltoppskrift (14) butikktips (59) hund (952) interiør (122) jakt (294) mat (463) new York (160) oppskrift (222) restauranttips (132) suppe (7) vinterpalasset (267)

onsdag 5. april 2023

After work 5.4.23

 


Kort arbeidsdag på onsdag, så da pilte vi ut til skogs og fikk fyrt opp bål til pølser til lunsj. Nydelig vær og fantastisk temperatur!  Det ble pølser, te, brus, appelsin og fruktnøtt. Svipp koste seg med gode saker han hadde båret med i sekken sin, både vann, mat, Frolic og tyggebein. Han var forøvrig også veldig godt fornøyd med sitt nye liggeunderlag
På vei hjem igjen gikk vi en runde utenfor stiene, supert trugeføre nå! 


Fornøyd Svipp 






Svipp har fått seg tursekk

 

I dag har Svipp fått seg kløv til å bære tingene sine i. Jeg fant en rimelig en på Biltema, så får vi se hvordan den fungerer i første omgang. Men før han skal bære maten og godbitene sine til Langsetter på torsdag, er det greit å øve litt lett først. Prøve å finne motivasjonen i å drasse på ekstra vekt. 

Bare på dagens fire kilometer økte motivasjonen betraktelig. 

Lav motivasjon i starten, ingen grunn til å stresse på fremover… 

Men etter hvert (mange stopp underveis for å finne motivasjon i sekken), gikk det greit å gå litt fortere allikevel… -godlukt i nesa var heller ikke å forakte… 


Side by side

Blid gutt



Skitur med selskap i lunsjen

 


tirsdag 4. april 2023

Telefonskifte!



Etter noen uker med en telefon som tidvis har levd sitt eget liv og trykket i vei egenhendig og i tillegg har hatt minimalt med kontakt med a og 1… ofte har den nektet å svare på innkomne samtaler i tillegg. 
Nå er ny på plass og overføring av informasjon gjort. Nytt og lekkert deksel har også ankommet i posten, sammen med «panserglass». Dette blir bra! 


Mandag

 

En fin hjemmepåskedag! Gutta har kost seg med hjemmekontor og skitur mens jeg fikk med meg påskelabyrinten på kontoret. 
Tidlig kveld med Vera og Påskenøtter på lerretet. 

Påskelabyrinten! Sesongens høydepunkt! 

Så koselig overraskelse i posten! Påskeglasskule! 

Deilig tur til Johnsrudtjern 



Skitur i lunsjen


 Bra mandag 

Søndagstur


Vi tok like godt Storfjellseterrunden på søndag også vi! Nydelig utetid! 

 







Påskebrunsj i solen

 


Så deilig å kunne ta dagen som den kommer! Lang søndagsbrunsj på verandaen! Deilig mat, bok, radio, duppe litt… i solen… 




After ski



Deilig å kunne slappe av på verandaen etter skituren, nyte solvarmen! 




mandag 3. april 2023

Storfjellseterrunden

 

Nydelig tur på Storfjellseter-runden på lørdag. Solen varmet og vindstille. Blodferske spor etter rein foran oss i løypa, den har spart energi ved å følge sporet, Svipp syntes at det var veldig interessant! 






Veldig spennende! 

Sporet ser litt spist ut, men var nok en liten rein dette også




Gunnar, med Rendalssølen i bakgrunnen 


Blir aldri lei av Imsdalsvola



lørdag 1. april 2023

Eggesalat

 


Denne er god altså! Vi fant oppskriften på en matgruppe på Facebook nå før påske, og etter å testet innser vi at vi kommer til å lage en porsjon til, til å ta med i selve påskeferien!  Oppskriften gir en solid porsjon som vil kunne holde på frokostbordet alle påskedagene. 

Hardkok 5 egg og stek 250 g baconterninger (tørkes på papir). Bland sammen 3 poser majones, 0,5 boks rømme med pepper, salt (aromat) og et lite hint med noe søtt (honning/summer). Kutt opp. En rødløk og en  spisspaprika i smått; og bland det sammen med majonesen/rømmen. Rør så inn der stekte baconet og til slutt vender du inn eggene, kuttet i biter. 

Smaker godt på skiva alene eller sammen med for eksempel røkt laks. 



Påskebrunsj

 

Gul brunsj. Testet en eggesalat som var meget vellykket også, oppskrift kommer! 

God start på påsken

 


Koselig med Vinterpalasshelg for å varme opp til påskeferien! For et vær! 



Bomtur

 

Svipp gjør seg klar for kosestopp på Elverum. Men der var ingen heime, så da gikk ferden videre til Vinterpalasset

Påskeferieklar!


Siste skoledag før påskeferien. Hadde investert i ny påskeoutfit fra Sparkjøp i år. Haren fikk hvile til fordel for kylling.