Live fylte 30 år denne uken, og vi var invitert på feiring! Nydelig mat og kaker, laget av jubilanten selv!
Om livet til oss på Elgseter. Hverdagsliv, uteliv med turer og jakt, reising, varierte oppskrifter og forskjellige tips
Etiketter
Elgseter
(319)
Ferie
(121)
Hverdag
(554)
Jul
(306)
Krokskogen
(242)
Matauk
(63)
Reise
(251)
Salat
(23)
Saus
(9)
Tilbehør til vilt
(6)
Tips
(49)
Viltoppskrift
(14)
butikktips
(59)
hund
(952)
interiør
(122)
jakt
(294)
mat
(463)
new York
(160)
oppskrift
(222)
restauranttips
(132)
suppe
(7)
vinterpalasset
(267)
mandag 13. mars 2023
søndag 12. mars 2023
Trugetur til Rognlia
Effektiv samling av d-vitaminer, for meg som er på kur for å sanke slikt ☀️ Deilig solskinn, veldig god løype og god stemning. Trugetur til sauene og tilbake. Ja takk til flere sånne dager!
Fresh frokost
Creamy eggerøre (3 egg pr snute, en skvett matfløte, en dæsj sennep, litt purreløk, en liten håndfull revet ost og litt aromat), en skivet avokado til hver med litt urtesalt og en skive ristet brød med smør. Godt!
I høyden
Svipp elsker det lille fjellet sitt utenfor hovedinngangen! Utsikt og toalett på samme plass.
Fjellet er skapt av brøytekant og takras
lørdag 11. mars 2023
fredag 10. mars 2023
torsdag 9. mars 2023
Tallinnsøndag
Vi fikk en full dag i Tallinn på søndag også, veldig deilig. Og da slår jo fordelen med kort reisevei både til flyplass og med fly og en time foran godt ut. Avreise 20.20 gav landing på Gardermoen 20.40. Med andre ord: god utnyttelse av dagen og våken nok på jobb mandag morgen.
Deilig frokost på hotellet ble avløst av handletur på det nærmeste kjøpesenteret. Dagligvarebutikk og den koseligste bokhandelen jeg vet ble besøkt før vi tuslet inn i gamlebyen igjen. Jeg fikk kjøpt de fine påskeputene mine, og etter litt rot hos SPA-stedet, rakk vi en deilig kopp te, før vi fikk deilig behandling for kropp og sjel. Så tuslet vi litt videre rundt, før vi endte opp med middag ved rådhusplassen, det spesielle hvitløksbrødet vi kjenner fra Baltikum og pizza på menyen. Før omkalfatring av bagasje, og hjemreise.
Vi tror kanskje at Poirot kunne trives på hotellet vårt, og denne karen ligner jo litt, sant?
Hvor vi spiste i går
Rådhuset
På vei til kjøpesenteret
Og det er helt sant, denne bokhandelen er utrolig bra. Skulle gjerne lest estisk når man vandrer rundt der, men den er inspirerende uansett. Og den har mange fine ting, tang og gaver, uten at det tar plassen til bøkene.
Elsker alle de morsomme bordskånerne, må humre meg gjennom alle...
Det ble te og kaker på Chocolaterie Pierre
Etter å ha rotet det til med bestillingen vår, klarte de å trylle til en ny tid bare en time etter opprinnelig oppsatt tid. Imponerende! Vi koste oss på SPA med massasjer og ansiktsbehandling. Vi var meget godt fornøyde med Thai Orchid SPA og kommer til å returnere dit neste gang også. Gode priser og god service.
Alle gjør vi feil innimellom, og det i seg selv kan man ikke dømme noen for. Men det man kan dømme i forhold til, er hvordan man står for sine feil. De hadde rotet bort bestillingen vår, men de innrømte feilen lå hos dem. I tillegg sørget de for ny time bare en time senere (og det er imponerende med tanke på at vi skulle ha tre timer samtidig), 40% rabatt på prisen OG en goodiebag med peelinger og sjokolade!
Trist at sånne beskjeder skal være nødvendig.
"Husfliden" ved rådhustorget
Foran den russiske ambassaden
På jakt etter middag
Baltisk hvitløksbrød: sprøstekte breadsticks med dip
Tilbake til hotellet for omkalfatring av bagasjen og hjemreise.
Fine kumlokk
Abonner på:
Innlegg (Atom)

















































