Gunnar har servert frokost på sengen i helgen, luksus
Litt formiddagskos til tekoppen.
Har dilla på cookies med macadamianøtter og hvit sjokolade fra walmart nå… omg, så gode! Og Valentinehjertene fra Hersey’s med jordbærkrem, Gunnar har helt dilla..,
Verdens søteste cowboyer
Nå som sola er fremme igjen, er det aktivitet på firfisler også. Laika er tidvis helt vill av begeistring
Huset i gata fikk i løpet av to dager tak og alt av sementarbeid. Det går veldig fort å bygge her! Vi blir nesten litt motivert til å få satt opp et lite hus selv
Gutta på tur.
Gunnar var også med i dag, det var veldig hyggelig. Siden det var dagens eneste aktivitet orket han
Nydelig å sitte litt ute i solen i dag
Kveldstur før det mørknet
Prøvde til og med å jogge litt, hvis det går greit med hælene i morgen, skal vi legge inn litt lett og kort jogg fremover. Men vil ikke ta sjansen på forverring, så vi må prøve oss forsiktig frem.
Bare vakkert
Nudler med scampi og grønnsaker, i våre to nye ramenskåler. Veldig godt. Hadde planer om lunsj i morgen, men det ble ikke igjen så mye som en eneste middel…
Hvert år siden 1949 har det vært arrangert rodeo i Homestead. Vi fikk med oss en dag i år, og synes det er en skikkelig bra måte å tilbringe en dag på! Erkeamerikansk, mye kul musikk, god stemning og fart og spenning. Masse mat og drikke er også å få kjøp som på de fleste amerikanske idrettsarenaer. Rodeoen foregår i tre dager, men en dag holder godt for oss. Men det er definitivt en aktivitet å gjøre fra tid til annen. Neste rodeo blir Silver Spurs ved Orlando i februar.
Ellers gikk vi tur i godværet på formiddagen og spiste oss stappmette på buffet etter rodeoen. Og Vipps, så hadde den lørdagen også gått!
Vi sov lenge da, heldigvis er gråtassene like glad i å sove på morgenen som enkelte andre.
Plutselig skinte sola igjen, og det var så deilig!
Iguanaene hadde kommet seg opp i høyden igjen etter en kjølig natt
Cowboyhundene våre
Hummere og trucks ankommer rodeoen. Det var veldig godt organisert veldig godt organisert med parkeringen. Gratis var det også
Klare for rodeo!
Barrel girls
Kalvefanging med lasso i team
Lokale formasjonsryttere
Rett før rytteren fløy gjennom lufta
Rodeoklovnen var på plass
Kalvebryting
Okseridning
Hestene fikk slippe løs og takket for seg etter forestillingen
Golden Corral har stått på ønskelisten over steder vi ønsket å besøke en stund, nå skulle det testes. Det var helt annerledes enn jeg hadde sett for meg, men det var veldig god mat der og servicen var god, så dette var tipp topp. Definitivt et sted å ta med besøkende som er sultne og har lyst på litt forskjellig å spise. I helgen får du så mye mat og brus du klarer å dytte i deg for den nette sum av 25$, det kaller vi en god deal
Dessetbås, kjøttbås (der du også får stekt den fiffen du vil f.eks), salat og grønt og taco/spaghettisuppe. Servitørene går rundt og rydder effektivt underveis og fyller på med brus.
Gunnar gikk for biff og frukt på runde to
Søtsak
Yummy
Deilig å få på seg den deilige nye pysjen (med strikk i livet) da vi kom hjem
Vi har sett Familien Nerdrum på NRK i helgen, anbefales på det varmeste. Dette vil de fleste kunne synes er interessant
Måtte bare ta med lånebildet over, det viser hva floridianerne er opptatt av om dagen: hvor kaldt det er. Og det er så kaldt om nettene nå, at iguanaene blir så nedkjølt at de faller ned fra trærne. (Og når temperaturen stiger, våkner de opp igjen og kan leve videre som før. Fascinerende greie. I det daglige merker vi lav temperatur og fraværende sol på at firfisler holder seg i ro, hvilket igjen gir svært mye mer effektive turer med hundene, lite å jakte på nå.
I dag skulle det handles, så Gunnar ble levert på jobben, slik at jeg fikk ha bilen. Men da jeg var ferdig med tur og egentlig klar for handel, følte Gunnar seg klar for å dra hjem fra jobb, formen var ikke bedre enn den måtte. Så da hentet vi han, så kunne han og hundene slappe av hjemme, mens jeg dro for å ordne masse og da ble det tid til litt fornøyelsesshopping også.
Til middag testet vi en tyrkisk rett fra Min matgale verden som smakte veldig godt, så innholdet i vår variant dukker snart opp på bloggen.
10 minutter yoga på morgenen fikk kroppen i gang.
Og dagens store glede, var jo at vi hadde fått en portåpner, så vi kom oss ut på tur!
Spennende nabo(-hund) bak det gjerdet der
Vi trengte en kasse til til julepynten og så synes vi det vil være kjekt å ha en kasse på planet til bilen, så slipper posene å flyte fritt når vi har vært på handel. Når vi kjøpte kassene i grått i stedet for rødt (som vi har gjort med det første, for å få juleferie), ble de nesten halvparten så dyre. Det kunne vi like.
Da kassene var på plass, var det bare å hamstre for uken som kommer: brus, pålegg, bagels, kjøtt (veldig uvant å måtte kjøpe alt av kjøtt, vi klarer oss som regel godt med det vi har i fryseren…), salat og litt ekstra godt til helgen. Det har lett for å dra på seg på walmart altså…
…dette var for eksempel en ting vi sikkert kunne overlevd uten, men de er jo så søte! 5$ stykket… Det er jo tross alt rideohelg i Homestead denne helgen
Og så fant jeg denne pysjen, og var helt solgt… så godt stoff også (kjøpte også en rosa i sommer variant på lengder…) 15$
Denne syntes jeg var hysterisk morsom, og holdt på å kjøpe, men klarte å stå over…
Etter å ha fylt planet på walmart, gikk ferden videre til Target, for å returnere den knuste koppen jeg hadde fått i posten. De hadde dessverre ikke igjen noen, men jeg fikk i alle fall igjen pengene mine. Og da jeg først var på Homestead Pavilion, måtte jeg jo bare innom noen av de andre morsomme butikkene der også… Så det ble selvsagt langt dyrere enn planlagt… Ja ja, alle fikk noe, og var fornøyd
Denne ble ikke med hjem, men du så morsom den var!
Prøver å holde igjen litt på pynt og stæsj nå, vi vet jo ikke hvordan ting blir seende ut i nytt hus. Men en kurv til klær som kan brukes en gang til og ei pute til i sofakroken, hadde vi faktisk bruk for. Ellers en varm bukse til Gunnar, rodeogenser til Gunnar, shorts og topp til meg og tyggesaker til de håpefulle grå
Tj maxx hadde ikke tallerkenene jeg var ute etter inne, men de anbefalte å ta en titt på Marshalls. Så da ble det en tur til Homestead Towne Square også, og tror du ikke de hadde fire inne?! Hurra! Perfekte til pasta og salat til middag. Håper å finne to til etter hvert, siden serviset er til seks. Men vi er nå stort sett bare to, så fire var fantastisk. Fine serveringsskåler er de også.
Så kjem for å lage middag, og alle var vi enig i at den smakte veldig godt. Oppskrift kommer