Etiketter

butikktips (54) Elgseter (313) Ferie (117) hund (866) Hverdag (471) interiør (114) jakt (238) Jul (301) Krokskogen (237) mat (446) Matauk (62) new York (153) oppskrift (196) Reise (227) restauranttips (125) Salat (20) Saus (9) suppe (7) Tilbehør til vilt (6) Tips (49) Viltoppskrift (13) vinterpalasset (260)

tirsdag 31. desember 2019

Grannisse

Endelig gikk jeg laget meg en jeg også! Det var gjort på fem minutter, måtte bare få ut den berømte fingeren....  disse kan, som sikkert de fleste har sett, gjøres mer og mindre kompliserte. Det var den enkle varianten jeg hadde lyst på, uten verken øyne eller skjegg... Jeg hadde spart på ei nisselue fra et Donaldblad (gode muligheter for å finne noe på salg nå, i forkant av julen 2020), jeg ville jo ikke sette ut ei lue jeg kan tenke meg å bruke igjen. Jeg plukket en bukett grankvister, kvistene var på 30-40 cm. Jeg tok dem fra et halvstore tre, og nettopp det tror jeg er lurt: unngå greinene fra store grantrær, de er ofte lange og myke, de jeg plukket var fortsatt ganske faste i fisken. Da jeg hadde plukket en passelig bukett, tok jeg et bånd og knyttet dem sammen (i kvistenden). Så satte jeg ei nisselue oppå der, og så var nissen ferdig. Enkelt og veldig dekorativt! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar