Etiketter

butikktips (55) Elgseter (316) Ferie (117) hund (881) Hverdag (484) interiør (115) jakt (238) Jul (301) Krokskogen (237) mat (447) Matauk (62) new York (153) oppskrift (199) Reise (227) restauranttips (125) Salat (22) Saus (9) suppe (7) Tilbehør til vilt (6) Tips (49) Viltoppskrift (13) vinterpalasset (260)

torsdag 25. november 2021

Rømlingen

 

Halv to kom telefonen fra Elgseter: Svipp har rømt! Gunnar var ute og lette. Vi håpet at han ville komme tilbake når han hadde sjekket ut interessante dufter. Gunnar varslet håndverkerne som gravde og bygde rundt oss og kjørte rundt og ropte. Undertegnede satt i digitalt møte, og måtte prøve å holde fokus.

Men gutten kom ikke tilbake, han hadde tatt samme turen som han gjorde i vår, og endte opp ved Isi…
Heldigvis har han fått seg telefonnummer på halsbåndet sitt, så plutselig var det jeg som ble ringt opp av et ukjent nummer etter første telefon fra Gunnar. Det viste seg at han ikke hadde Svipp hos seg lenger, og med agunnar helt oppe på Elgseter, måtte jeg bare løpe fra møtet og kaste meg i bilen. Veien til E16 er kort fra der han var observert… jeg fikk forklaring på hvor han sidt var sett og hvilken retning han hadde gått. Han er nå en gang en veivandrer, og akkurat når det først var slik det var i dag, var det enklest slik. Jeg kjørte innover grusveien ovenfor avfallsanlegget, og jammen møtte jeg ikke på en blid elghund! Han var jo storfornøyd med å få bli med han, så dette er jo ikke god oppdragelse, men å finne en hund liggende på E16 hadde vært mye verre… 


Hei! 


Så digg med kos! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar