Etiketter

butikktips (58) Elgseter (318) Ferie (120) hund (923) Hverdag (501) interiør (119) jakt (242) Jul (301) Krokskogen (240) mat (452) Matauk (62) new York (153) oppskrift (199) Reise (233) restauranttips (130) Salat (22) Saus (9) suppe (7) Tilbehør til vilt (6) Tips (49) Viltoppskrift (13) vinterpalasset (264)

mandag 17. juni 2024

Bad hair day

 

Samme uken som vi hadde meldt oss på to dagers utstilling, begynner selvsagt Laika å røyte for første gang. Og hun røyter ikke bare litt, begge sidene løsner samtidig! Mye som skal av denne første gangen… 

Da er gode råd dyre, men jeg gikk for det gamle trikset dusjing med børsting, med håp om å få pelsen så jevn som mulig i alle fall. Det ble dusj etter aversjonsdressur og sykkeltur på torsdag og se hva som møtte meg da jeg kom hjem fra jobb på fredag! Underulla på vei ut og mye hadde allerede dekket gulvet. Det ble halvannen time børsting på plattingen, og se så fin hun ble til slutt! Jeg kan avsløre at hun fikk positiv bemerkning på pelsen begge dager


Sjekk den siden og ryggen! 

Sjekk den ryggen! 


Om du syntes du hadde sett noe lignende som på bildene over før, tenker jeg at denne dinosauren kan ha vært det du tenkte på

Etter børsting! Se så fin hun ble! 



Ikke en løs dott i sikte! Etter en tålmodig runde med kam og børste. Har forøvrig fått tips om blåser for å effektivisere røytingen (og fluffe pelsen til utstillinger), så får vurdere å investere i en sånn en 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar