Etiketter

butikktips (55) Elgseter (314) Ferie (117) hund (878) Hverdag (483) interiør (115) jakt (238) Jul (301) Krokskogen (237) mat (447) Matauk (62) new York (153) oppskrift (199) Reise (227) restauranttips (125) Salat (22) Saus (9) suppe (7) Tilbehør til vilt (6) Tips (49) Viltoppskrift (13) vinterpalasset (260)

fredag 16. september 2016

Vildanden + En folkefiende – Enemy of the Duck


Som en del av Ibsenfestivalen (8.-25.9.16) tok Kulturkomiteen (venninnegjeng som har jobbet sammen på Bærums Verk) turen til Nationaltheateret på onsdag for å se Vildanden + En folkefiende – Enemy of the Duck. Ja, jeg kjenner Vildanden og En folkefiende fra før, men nå lurte jeg fælt på hva jeg skulle se. Rett før forestillingen startet konkluderte jeg med, at nå skal jeg ikke tenke/forberede hodet, jeg skal se hva som kommer og bare ta til meg den opplevelsen det er.


Da stykket var over, var konklusjonen "Wow! -er glad jeg tok turen!". Jeg anbefaler alle å få med seg dette stykket!


Begge de opprinnelige stykkene er lett gjenkjennelige, samtidig som det er noe helt nytt. Stykket tar opp et vell av temaer, mer og mindre åpenbart. I løpet av de tre timene har du vært i kontakt med det meste av følelsesregisteret ditt. Skuespillerne på scenen gjør gode tolkninger, og det som gjorde det hele ekstra spennende, var at de innimellom tok "rollen" som seg selv også. Sitatene flyr, både fra Ibsen men også fra andre, også moderne referanser: "den sterkeste mann, det er han, som står mest alene", "livet er som en boks sjokolade..." og så videre...
Det er fortsatt billetter å få, stykket spilles ut november. Løp og kjøp sier jeg bare!




Sånt vi tedrikkere liker...

Ingen tilfeldigheter under Ibsenfestivalen!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar