Etiketter

butikktips (55) Elgseter (316) Ferie (117) hund (879) Hverdag (483) interiør (115) jakt (238) Jul (301) Krokskogen (237) mat (447) Matauk (62) new York (153) oppskrift (199) Reise (227) restauranttips (125) Salat (22) Saus (9) suppe (7) Tilbehør til vilt (6) Tips (49) Viltoppskrift (13) vinterpalasset (260)

søndag 22. mai 2022

17. mai

 

En liten visuell oppsummering av 16. og 17. mai. Lang dag på jobb 16.. arbeidstiden er en typisk sånn dag der du ikke får gjort noen av de «ordentlige» oppgavene dine, siden det er øvinger, forestillinger og alt som hører til slikt. Så glir dette over i ettermiddag/kveld med soste innspurt til dagen derpå. Det ble litt ekstra siden det er tre år siden sist, og sånn må det nesten bli. Bare trivelige og positive folk på byggene ut over kvelden, og vi kom i havn. Men dagens mailer ble fulgt opp ut over kvelden, velkomsttale i boks og personalrom pyntet. Og balkongen min var tradisjonelt pyntet da jeg tuslet hjem. For å lage pannacotta og pavlova til personalet dagen derpå. Det ble forøvrig rekordhøy deltakelse på «etter toget-kos» på personalrommet, og det var veldig trivelig! 17. mai hadde noen hektiske men veldig hyggelige timer på morgenen: korpsfrokost, gåtur mellom avdelingene, velkomsttale og før toget-arrangement, ny gåtur mellom avdelingene, ny velkomsttale (selvsagt den samme på begge avdelinger ja, vi er jo en skole) og oppstartsarrangement før det ble 4 kilometer foran toget og så hygge på personalrommet (og da kom Gunnar også), før han og jeg ryddet sammen og tuslet hjemover. Så ble det av med bunader og  5 min hvile av beina  før jeg tok svipp på tur mens Gunnar lagde 17.mai-salaten vi skulle ta med bort på grilling, og så kjørte vi til Heidi  og Odd for en hyggelig grillkveld der med trivelige folk. 

Og se bildet over, av den flotte nye flaggstanga vår, som vi fikk igjen på forsikringen etter at den gamle knakk i et kraftig vindkast

Å stå på rektorbalkongen med riksvåpen og gode greier i front føltes litt rart og pompøst kanskje i starten, men nå har jeg vent meg til det og synes det er en flott tradisjon. Elevene jeg har selskap av der på nasjonaldagen, elsker det. Se så fint foreldrene hadde pyntet og gjort klar på kvelden 16. mai! 

På tur mellom avdelingene. En god anledning for å hvile hodet litt på en trivelig men intens dag 

Iført mitt nye hårbånd som jeg kjøpte meg på husfliden i Trondheim før jul for høstens bursdagspenger 

17. mai toget

Hygge på personalrommet 

17.mai-salaten er klar for grillfest 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar