Etiketter

butikktips (55) Elgseter (316) Ferie (117) hund (885) Hverdag (485) interiør (115) jakt (239) Jul (301) Krokskogen (237) mat (448) Matauk (62) new York (153) oppskrift (199) Reise (227) restauranttips (125) Salat (22) Saus (9) suppe (7) Tilbehør til vilt (6) Tips (49) Viltoppskrift (13) vinterpalasset (260)

lørdag 24. desember 2022

Bitte lille julaften

 


På torsdag ble det ganske mye jobb, men så lenge det kunne gjøres i egen rytme og innimellom tur i dagslys og slikt, gikk det helt greit. Og særlig fordi vi fikk landet noe vi var skeptiske til ville kunne la seg løse på optimalt vis. Så ble det full gass på bakefronten på ettermiddag og kveld, og dermed var det meste i boks (bokstavelig talt) innen dagen var omme. Gunnar tok med mat hjem fra Tuk tuk, så da effektiviserte vi matlagingen veldig også! 

Etter noen timers jobb fra senga, startet dagen mykt, etter tips fra en kollega, som har kjørt dette stretchingprogrammet hver morgen i desember. Det er min plan å hive meg på også, enten dette på 30 min, eller det på 15 min for de mest heseblesende dagene. Tenker det vil gjøre godt i jula. Se lenke under, om du også vil prøve: 

Minner veldig om tirsdagsyogaen som jeg gjør sammen med Pernille 

Tur i dagslys er en sjelden luksus, må benyttes når man kan! Vi gikk til Benteplassen for å levere julekort




Så var det hjem til baking, her er Sofinene i prosess
Oversikt over mange av juleoppskriftene våre, finner du her Vi kommer til å legge til et-par oppskrifter til når vi får tid 

Viktig å gjøre det koselig rundt seg selv om en holder på med oppgaver. Som den distriktsforkjemperen jeg er, er det viktig med Lys i husan 

Sofiner, klare for steking

Peppermyntekuler

Cookies, og i år fikk jeg dem passe understrekt og rå i midten, slik Gunnar liker dem! 

Bunner til Sarah Bernhard 

Vepsebol, delfiakake uten delfiafett, peppermyntekuler, sofiner, krumkaker, berlinerkranser og bunner til Sarah Bernhard 

Og amaryllisen slo ut i full blomst! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar