Etiketter

Elgseter (319) Ferie (121) Hverdag (554) Jul (306) Krokskogen (242) Matauk (63) Reise (251) Salat (23) Saus (9) Tilbehør til vilt (6) Tips (49) Viltoppskrift (14) butikktips (59) hund (952) interiør (122) jakt (294) mat (463) new York (160) oppskrift (222) restauranttips (132) suppe (7) vinterpalasset (267)
Viser innlegg med etiketten temafest. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten temafest. Vis alle innlegg

fredag 26. juli 2024

Surprise!

 


12.7. 19.00 møtte venner og familie opp for å feire Gunnar, som fyller 50 år 2.august. Jubilanten hadde inen anelse om at han skulle feires, og overså både det ene og andre, som han i ettertid innså at egentlig var glipper fra arrangøren som kunne avslørt det hele. 
Invitasjonene gikk ut i slutten av juni, siden det var først da vi visste når Gunnar ville være til stede i Norge denne sommeren. Så det var et imponerende oppmøte med 25 gjester! Veldig hyggelig! 
Uli hadde påtatt seg oppdraget med å holde han ute av huset et-par timer så jeg skulle få rigget opp til lag, Anders var også med på frisbeegolf på Røa. Heidi var booket inn for anledningen for å bistå og Elin og OA var også til god hjelp. 
«Selvsagt» oppstod problemer med Teslaen på vei hjem, så etter diverse meldinger frem og tilbake det opp med at bilen ble parkert på verksted og Anders og Uli plukket ham med seg hjem. Der ble han overrasket av blide gjester som tok han i mot, og utover kvelden ble det både hamburgere til middag og et enormt kakebord som gjestene bidro til. Temaet var The American me, og folk hadde utrolig mange morsomme varianter av sin amerikanske utgave av seg selv. Gunnar hadde hatt fra Key Marathon med cowboy-fasong og det amerikanse flagget i farger i paljetter. 
Det ble en fin kveld for Gunnar og han var godt fornøyd med alle de fine menneskene som møte opp og gjorde kvelden helt super! 

Vi venter

Bordet er klart. 
Duker og dekkstøy var fra walmart. 


Odd tok ansvar for grillen. 




Jubilanten er klar for mat! 
50-tallet bak var fylt av jordbærfisker og seigmenn (som han tok med seg over dammen)


Alle koste seg på fest

Kaker! 
Kakebord a la Trøndelag. Jubilanten elsker et skikkelig kakebord, og det fikk han til gagns her




Og halv fire var huset strøkent igjen. 
Det er så tilfredsstillende å ha ryddet ferdig før en legger seg etter fest



lørdag 8. juni 2024

Beach party

Siste sommerfest med gjengen. Vemodig det. 
Kjørte samme tema som vi hadde på siste sommerfesten med Gullhaug for ni år siden: Beach party (visste ikke at det skulle bli siste festen da temaet ble bestemt i vår altså) . Hyggelig fest, med glade mennesker. 

Dessertbordet, frukt og godis

Stua (gamlestua var også åpen, men som «seg selv». Utilregnelig var det pyntet mye i gangen og så var gutterommet åpent (og ble mye brukt))
…måtte ta inn litt strandmøbler i plast også

Velkomstdrink

Strandbaren var åpen i gangen
(Ble så kul at den kanskje skal få stå litt… Kanskje det oppstår en spontanfest i løpet av sommeren? -hadde jo vært gøy! 

…og Baywatch kom på besøk… 

 

fredag 7. juni 2024

Rigg for sommerfest, del II

 

Sommerfest for jobben på fredag, beach party som tema. Rigging på torsdag. Vi i husholdningen tok en sjefsavgjørelse om å ha festen inne pga det usikre (og kjølige) været. Bedre å rigge for det fra start enn å måtte stresse i siste liten. Nå får vi ikke gjort mer før samme dag som festen. 


Mat og lyd tas med fra jobb

Strand i gangen 

Baren er klar! (Kanskje den bare blir stående i sommer?) 

onsdag 5. juni 2024

Det nærmer seg beach party! -på Elgseter…

 

Nyanskaffelsene. Saloonen har blitt beach bar! 

9 år etter forrige beach party, er det klar nor ny runde. Litt stæsj er kjøpt inn. En god del ligger også klart siden sist, så det skal nok bli bra! Så får vi bare krysse det vi har, og håpe at været blir bedre enn fryktet


Servietter må til


søndag 7. mai 2023

Coronation

 

Siden invitasjonene åpenbart hadde blitt borte i posten, måtte prinsesseklubben gjøre det beste ut av det for å overvære kroningen i fellesskap. Så på fredag ble vi enige om å samles i Lommedalen og hva vi skulle bringe til bords. Så møtte vi opp med kroner og tiaraer og delte dette majestetiske øyeblikket sammen. Helt herlig! 

Antrekket er klart 

Tiaraen er på

Alle hadde med litt hver, og slik ble det en nydelig buffet som gjorde oss alle gode og mette 

Berit hadde dekket et nydelig bord med nydelig, arvet porselen. Hun fikk en tekanne fra Grethe sin kannesamling som mathcet serviset perfekt. Jeg tok med kronelykter fra Berndtorff slott

Kroningspaien var kjempegod! Vi var alle skjønt enige i at denne vil vi gjenta! Oppskrift kommer. 


Te kjøpt på Twinings i London, scones, syltetøy, krem og lemon curd

Vi avsluttet dagen med søte saker, blant annet scones med krem, syltetøy og Lenin curd. Shortbread. Vannbakkels. Jordbær, småkaker, fudge, lakris med karamellsjokolade, pistasjkrem og aniskjeks. 

Det skulle skinne, fra topp til ta… 

Nesten som å være sammen med kongeparet på balkongen! 

mandag 27. mars 2023

LA-party

 


Ikke ofte jeg/vi er borte en lørdag kveld, men plutselig var det to invitasjoner på en kveld! Jeg rakk til og med innom begge selskapene (fordelen med å være kjørende), og fikk møtt masse fine damer! Det ene var LA-party, deilig å kunne slenge på seg hettegenseren kjøpt på Venice Beach på fest! 



søndag 19. juni 2022

Wild wild west

 

Vi elsker temafest! -moro å planlegge, moro å gjennomføre og alle har noe å snakke om. Cowboyfest er en favoritt: bra spilleliste, lett for alle å finne noe i klesskapet som passer, enkel meny. Vi skulle holde hus for sommerfest for jobben fredag, så da inviterte vi like gjerne til privatfest på lørdag også, riggen var på plass, så da var det jo bare å kjøre på! 

Jurec tok utfordringen og lagde en kul saloon, vi handlet høyballer, lavvoen kom opp som wigwam, burgere ble stekt på grillen, luftgevær og hesteskokast. Vi hadde en del stæsj og pynt liggende fra tidligere fester, og så utvidet vi repertoaret litt, det blir sikkert ikke siste gang. 

På lørdag hadde vi til og med fotograf på besøk, så svart/hvittbildene er Andreas sine, som vi har fått lov å bruke. 


Velkommen til ville vesten 

På lørdag kjørte vi Mojito som velkomstdrink. Veldig kjekt å kunne servere fra dispenser. Dispenseres vår tar 6 liter, og vi lagde følgende oppskrift: 

Først moste vi en potte mynte og 10 lime (kuttet i skiver/båter) sammen med potetmoser i en bolle og helte det oppi dispenseren. Så hadde vi oppi ca 1 liter isbiter, før vi hadde oppi 1 liter hvit rom og 3 halvannenlitere med Sprite. Rørte rundt, så var det bare å forsyne seg! 

Svipp syntes det var gøy med fest


På lørdag kjørte vi cowboysti først, så folket skulle bli litt kjent med flere enn dem de kom med. Gunnar passet på hesteskokast

Da stien var gjennomført, fikk Gunnar også prøve seg på min post med luftgeværskyting 

Det ble to hester på fredagens fest, her inntar de saloonen 

Gutta i røyken

Burgere og spareribs

Cowboysti er i gang 

Lørdagen var litt mer fuktig enn fredag, da ble grillhytte og badstu fyrt opp utpå kvelden