Om livet til oss på Elgseter. Hverdagsliv, uteliv med turer og jakt, reising, varierte oppskrifter og forskjellige tips
Etiketter
fredag 26. juli 2024
Surprise!
lørdag 8. juni 2024
Beach party
fredag 7. juni 2024
Rigg for sommerfest, del II
Sommerfest for jobben på fredag, beach party som tema. Rigging på torsdag. Vi i husholdningen tok en sjefsavgjørelse om å ha festen inne pga det usikre (og kjølige) været. Bedre å rigge for det fra start enn å måtte stresse i siste liten. Nå får vi ikke gjort mer før samme dag som festen.
onsdag 5. juni 2024
Det nærmer seg beach party! -på Elgseter…
Nyanskaffelsene. Saloonen har blitt beach bar!
9 år etter forrige beach party, er det klar nor ny runde. Litt stæsj er kjøpt inn. En god del ligger også klart siden sist, så det skal nok bli bra! Så får vi bare krysse det vi har, og håpe at været blir bedre enn fryktet
søndag 7. mai 2023
Coronation
Siden invitasjonene åpenbart hadde blitt borte i posten, måtte prinsesseklubben gjøre det beste ut av det for å overvære kroningen i fellesskap. Så på fredag ble vi enige om å samles i Lommedalen og hva vi skulle bringe til bords. Så møtte vi opp med kroner og tiaraer og delte dette majestetiske øyeblikket sammen. Helt herlig!
Antrekket er klart
Kroningspaien var kjempegod! Vi var alle skjønt enige i at denne vil vi gjenta! Oppskrift kommer.
mandag 27. mars 2023
LA-party
Ikke ofte jeg/vi er borte en lørdag kveld, men plutselig var det to invitasjoner på en kveld! Jeg rakk til og med innom begge selskapene (fordelen med å være kjørende), og fikk møtt masse fine damer! Det ene var LA-party, deilig å kunne slenge på seg hettegenseren kjøpt på Venice Beach på fest!
søndag 19. juni 2022
Wild wild west
Vi elsker temafest! -moro å planlegge, moro å gjennomføre og alle har noe å snakke om. Cowboyfest er en favoritt: bra spilleliste, lett for alle å finne noe i klesskapet som passer, enkel meny. Vi skulle holde hus for sommerfest for jobben fredag, så da inviterte vi like gjerne til privatfest på lørdag også, riggen var på plass, så da var det jo bare å kjøre på!
Jurec tok utfordringen og lagde en kul saloon, vi handlet høyballer, lavvoen kom opp som wigwam, burgere ble stekt på grillen, luftgevær og hesteskokast. Vi hadde en del stæsj og pynt liggende fra tidligere fester, og så utvidet vi repertoaret litt, det blir sikkert ikke siste gang.
På lørdag hadde vi til og med fotograf på besøk, så svart/hvittbildene er Andreas sine, som vi har fått lov å bruke.
Velkommen til ville vesten
På lørdag kjørte vi Mojito som velkomstdrink. Veldig kjekt å kunne servere fra dispenser. Dispenseres vår tar 6 liter, og vi lagde følgende oppskrift:
Først moste vi en potte mynte og 10 lime (kuttet i skiver/båter) sammen med potetmoser i en bolle og helte det oppi dispenseren. Så hadde vi oppi ca 1 liter isbiter, før vi hadde oppi 1 liter hvit rom og 3 halvannenlitere med Sprite. Rørte rundt, så var det bare å forsyne seg!



















































