Etiketter

Elgseter (319) Ferie (121) Hverdag (554) Jul (306) Krokskogen (242) Matauk (63) Reise (251) Salat (23) Saus (9) Tilbehør til vilt (6) Tips (49) Viltoppskrift (14) butikktips (59) hund (952) interiør (122) jakt (294) mat (463) new York (160) oppskrift (222) restauranttips (132) suppe (7) vinterpalasset (267)

mandag 5. oktober 2020

25.9.20

 

Årets viktigste dag! -Lakka og jeg er skjønt enige med så mange andre om akkurat det. Denne jakta er planen å postere. Jeg er vant med at hundene får bli med på post, det skal jo være gøy for alle, også de som ikke har hovedrollen på akkurat dette drevet. Lakka og jeg har ikke postert veldig mye opp gjennom, men når man pensjonerer seg, er det et godt alternativ. Det er fantastisk god kvalitetstid for begge to å postere sammen. 
For lagets del ble det fall i grålysningen, men det ble drev etterpå for det. Vi posterte opp to ganger denne dagen (med en liten forflytning i første runde), og hele laget samlet seg til felles hvile og bål midt på dagen. 
Det blir masse bilder her, og jeg har også sneket meg med på mange, men det er jo slikt man får tid til når man sitter på post. Og slik som livet utviklet seg noen dager senere, ble det ekstra viktig å ta det med. 

Vi er klare for elgen (Lakka har med seg sitt nye pledd å ligge på. Alle som sitter på post trenger noe under seg, så man ikke fryser på seg blærekatarr)

Kos!

Lukter godt!

Flyttet litt på oss, for å få bedre oversikt over hogstflata på andre siden av bekken. Solen kommer, på den andre siden ja... Noen timer i skyggen gjør susen... (geværet til posten innenfor oss ble helt hvitrimet)

Sette oss litt i skyggen da...

Postering kan definitivt være skikkelig god kvalitetstid

Kommer du?

Dit...

Vi går tilbake til bilen

Gutta i røyken

Godt med pause

Ut på dagens andre økt


På post!

Kommer du snart?




Vi koser oss

DET blikket ❤

Det er så deilig å være ute!



Flåing av fjorku. Lakka fikk kose seg med å lukte på den først

Altså, det finnes ikke så mye koseligere enn å legge seg sammen. Det funker fint å ligge to stykker i bilen også, så lenge man er glad i hverandre

lørdag 3. oktober 2020

24.9.

 

Lang arbeidsdag, mye som skal på plass før ferie. Lakka ventet tålmodig i bilen, hun vet hva hun skal og gleder seg! 

Vi kom frem til boet 01.00, så i stedet for å ramle inn og vekke resten av gjengen da, la vi oss i bilen sammen (og det var så koselig at vi gjorde det resten av ferien)

Så var vi klare for årets høydepunkt dagen etter




23.9.

 


En liten runde må vi ta kvelden før vi drar på jakt. Bilen skal pakkes klar, men vi tar runden vår vi. Og så bruker vi alltid god tid på å kose når vi møtes igjen etter jobb så klart... 



fredag 2. oktober 2020

To like

Treningsøkt for oss tobeinte ute. To som hviler likt, sammen

 

Hyttetur, del 3

 

Tur til Langmyra for å drikke te. Vakre høstfarger og godt selskap. Bra søndagstur!



Full fart!

Slapper av

Leter etter vann på myra

Lille speider

Så går vi videre 



Hyttetur del 2

 

Helgens mål var å bare slappe av, lade batterier og være sammen. Det fikk vi godt til. Lørdag var planen våltur, og det fikk vi. En usedvanlig varm høstdag, gjorde at vi alle lette etter skygger. Vi fant oss en fin bålplass i skogen og fikk fyrt opp egg og bacon over flammene. Osteterninger som ble smeltet over bålet smakte også. Strekke seg i lyngen og slappe av. En god dag på Skjerdingen. 
Skjerdingfjellet

Lille spreking







Skygge!

Ska'kke kimse av flesk

Egg, bacon og tomatbønner



Lakka koste seg på det nye teppet sitt


Kos




Retur