...det er da du kjenner lykken, gleden og takknemligheten bobler i magen og ut i hver en tå og fingertupp!
Om livet til oss på Elgseter. Hverdagsliv, uteliv med turer og jakt, reising, varierte oppskrifter og forskjellige tips
Etiketter
Elgseter
(319)
Ferie
(121)
Hverdag
(554)
Jul
(306)
Krokskogen
(242)
Matauk
(63)
Reise
(251)
Salat
(23)
Saus
(9)
Tilbehør til vilt
(6)
Tips
(49)
Viltoppskrift
(14)
butikktips
(59)
hund
(952)
interiør
(122)
jakt
(294)
mat
(463)
new York
(160)
oppskrift
(222)
restauranttips
(132)
suppe
(7)
vinterpalasset
(267)
tirsdag 20. februar 2018
Å våkne opp sånn...
mandag 19. februar 2018
OL i Mostua
Ikke mye smaker bedre enn varm gjærbakst!
Det tar på å være supporter
Pizzatime! Lørdagstradisjon i familien Skinderhaug avd. Atna
Mimretid, søskenbarnflokken
Vinterferie på Vinterpalasset
Lite slår følelsen av å legge seg og våkne opp i kliss nytt sengetøy! Vi hadde ikke flanellsengetøy til senga vår på Vinterpalasset, så da jeg så dette koselige Høie-trekket (modellen heter Karsten) på OBS! på Elverum, måtte det bare bli fornyelse på den fronten! Ekstra godt var det å Hynne legge seg i lun og myk flanell da vi kom til kjølig hytte på fredag!
Resultatet av høstens reinsjakt kom opp på veggen. Dancer er navnet han har fått, 2016-reinen var Dasher, da er det kanskje ikke så vanskelig å se for seg hva nestemann sitt navn blir..? Fin montasje gjort av Jan
Utsikt fra brua over Hira lørdag morgen
søndag 18. februar 2018
Pizzastua
Om du skal ut for å kose deg med pizza i Bærumstraktene, er det vel verdt å kjøre de ekstra fem minuttene til Asker for skikkelig god pizza. Broder'n hadde lest om norgesvinneren i amerikansk pizza og foreslo at vi testet stedet etter sjakksøndagen vår. På tur hjem var vi alle enige i at det var et godt valg!
Pizzastua fyller faktisk 35 åri år, og var det første pizzarestauranten i Asker sentrum. De har åpent alle dager og her er take out i tillegg til at det er koselig å sitte her. Godt med parkeringsplasser har de også.
Her er det mange forskjellige pizzaer å velge blant på menyen, og bunnen er hjemmelaget. Her finner du alle de klassiske toppingen i tillegg til flere gourmetvarianter, blant annet månedens gourmet og vinnerne av NM i amerikansk pizza i 2011 og 2017. Vi testet begge vinnerne samt kylling BBQ, og kan anbefale alle på det varmeste! Vi skal definitivt tilbake!
Pizzastua fyller faktisk 35 åri år, og var det første pizzarestauranten i Asker sentrum. De har åpent alle dager og her er take out i tillegg til at det er koselig å sitte her. Godt med parkeringsplasser har de også.
Her er det mange forskjellige pizzaer å velge blant på menyen, og bunnen er hjemmelaget. Her finner du alle de klassiske toppingen i tillegg til flere gourmetvarianter, blant annet månedens gourmet og vinnerne av NM i amerikansk pizza i 2011 og 2017. Vi testet begge vinnerne samt kylling BBQ, og kan anbefale alle på det varmeste! Vi skal definitivt tilbake!
VINNER'N: Norgesmester 2017. Rødbetpesto, bacon, chevre, granateple, pinjekjerner, rosmarinolje og rhubarbsalat
SKOGSDRØM: Norgesmester 2011. Kantarell, steinsopp, champignon, tyttebær, bacon, persille, parmesan, trøffelolje og hvitløk.
Utsnitt fra menyen
Etiketter:
mat,
restaurant,
restauranttips,
Spise i Bærum
Godt med dobbelsovesofa
Vi oppdager dem gjerne i storsofaen sammen på dagtid, men natt til torsdag hadde de funnet ut at de ikke orket å sove i snorkingen vår... Så de fant ut de ville sove sammen alene istedet. Bestevenner!
Tirsdag 13.2.18
Den faktiske bursdagen til Lakka og Bamse. Vi la jo feiringen til lørdag, men litt ekstra måtte vi gjøre på selve dagen også, vi liker jo alle å feire! Så det ble rått, frossent reinskjøtt og kjempestor hundekjekskake til bursdagshundene, de tobeinte koste seg meg hjemmelaget sushi og kringle!
Særlig godt var det at bursdagshundene fikk fulldagskos, siden mommo ble til onsdag.
Særlig godt var det at bursdagshundene fikk fulldagskos, siden mommo ble til onsdag.
Nam nam nam sier Lakka. Bursdagskakekjeksene er kjøpt over disk hos Dyreforexpressen på Vøyenenga
Lakka startet med pynten...
Bamse hadde ikke tid til å posere, syntes det var veldig godt!
Det er lite som slår fersk gjærbakst!
Etiketter:
Birthday,
Birthday for dogs,
Bursdag,
hund,
Hundebursdag
onsdag 14. februar 2018
Fastelavnssøndag
Det var skikkelig gode dager denne helga: marsipankake på lørdag og boller med krem på søndag!Ekstre gode middager har vi også spist!Det ble endelig en gullmedalje (medaljer er fint det altså, men vi har jo ikke vunnet før fedrelandssangen spilles), vi så enda mer sport på TV... Det ble måkt snø, kost med hunder, feiret morsdag, bakt, sett sjakk, spist og spist...
Vi er klare for 3-mila
Gunnar sørger for at overbyggene over plattingene på tomannsboligen ikke skal falle ned på grunn av tung snø i alle fall
Bamsefar
Bakst, det må jo være ferskt
Vi testet ut Pizzastua i Asker, anbefales på det varmeste! -eget innlegg kommer
Fisher Random 2018
Det var ikke småtteri som var rigget istand ute på Høvikodden. NRK hadde to trailere på parkeringsplassen.rød løper for spillerne da de kom. Sjakkrom for besøkende barn. Kjente ansikter hvor enn vi snudde oss, NRK har virkelig gjort en viktig jobb for sjakksporten i Norge de siste årene! To studioer var også rigget til inne på senteret. Selve kampen ble spilt innerst i utstillingen, hvor det henger flere bilder relatert til store sjakkspillere.
Vi fikk med oss starten live, sammen med mange andre, så gikk vi til kafeen hvor vi så på TV-sendingen (fordelen med det var definitivt å få litt grafikk og forklaringer) og spiste kanelboller før vi gikk tilbake til spillerne og så "siste innspurt".
Magnus tapte, så vi konkluderte med at vår tilstedeværelse ikke hadde noen lykkebringende effekt, så vi prioriterte mat fremfor kveldens andre sett som startet åtte.
Alle var skjønt enige i at det hadde vært gøy å få med seg sjakksirkuset live!
Torstein Bae og Line Andersen er som vanlig plass når det er sjakk på TV
Vi som var der... Gunnar har tatt på supporterutstyret sitt: Pocket valley-lua
Kunstneren selv, Dag Alveng, fikk åpne dagens første sett
Dommer Lahlum ordner med brettet etter at runden var ferdig
Etter kampen...
Fikk også med meg utstillingens bilder, dette bildet som vi har sett i bakgrunnen under spillerintetvjuene er en av mine favoritter. Mye forskjellig og vakkert på veggene her, men det er vel ingen hemmelighet at naturfoto med ulike perspektiver er min favoritt!
mandag 12. februar 2018
Bursdagsfest for tenåringer!
I morgen er den store dagen, men for at vi skulle få feiret skikkelig sammen, ble dagen lagt til lørdag. Tradisjonen tro med frokost og pakker på senga (de hadde allerede tjuvstartet med gaver på fredag da...). Tur midt på dagen, og elg-middag og kaker til kvelds. Hele dagen var fylt med kos kos kos! Lakka og Bamse var storfornøyde med feiringen av dagen sin!
Frokosten er klar!
Vi er klare!
Veldig klare!
Lakka åpner
Bamse åpner
Fornøyde med fangsten
Lakka har fått sine gaver opp i den lille senga i stua, og koser seg med å vokte over dem
Mommo deler ut gaver
Elgbiff med rødvinsaus og gratinerte poteter
Marsipankake med LAKKA-konfekt og BAMSEmums rundt. Elgen er fylt med moltesyltetøy(lakkasyltetøy), og bjørnen er fylt med Bamsemums. Inne i kaka er det moltekrem og blåbærkrem.
Lakka og Bamse sine kaker , ikke helt ulike fjorårets
Sulten Bamse!
Vanskelig å velge...
Kom igjen'a! Få en til'a!
Etiketter:
Birthday,
Birthday for dogs,
Bursdag,
Elghund,
hund,
Hundebursdag
Abonner på:
Innlegg (Atom)