Etiketter

butikktips (55) Elgseter (316) Ferie (117) hund (880) Hverdag (484) interiør (115) jakt (238) Jul (301) Krokskogen (237) mat (447) Matauk (62) new York (153) oppskrift (199) Reise (227) restauranttips (125) Salat (22) Saus (9) suppe (7) Tilbehør til vilt (6) Tips (49) Viltoppskrift (13) vinterpalasset (260)

søndag 21. januar 2018

Ut med Kulturkomiteen

Torsdag var Kulturkomiteen ute på vift igjen. Målet var The Book of Mormon på Det norske teateret, og på vei dit spiste vi middag på Dinner.
Jeg har sett The Book of Mormon før, i London, så hadde en formening om hva jeg gikk til. Jeg hadde ikke tenkt å se den en gang til da den ble satt opp i Oslo, men da Kulturkomiteen skulle dra var det kjekt å slenge seg med.
Det er skaperne av South Park som står bak musikalen, og synes du SP er morsomt er det verdt å ta turen, synes du SP er for drøyt og at språkbruken er over kanten er det kanskje like greit å stå over... musikalen er kåret til tiårets beste av folk som har erfaring med slikt. Musikalen er full av fengende musikk og historien har faktisk et budskap. På vei dit harselleres det med alt og alle over en lav sko, og det er kanskje derfor både mormonerne og uganderne ikke har latt seg krenke (offentlig i alle fall)? -fordi ingen spares? Vi lo godt alle sammen, og jeg vil absolutt anbefale den videre! Utenfor teateret stod det faktisk "ekte" mormonere og delte ut Boken, så vi har fått en i boksamlingen på biblioteket på Elgseter nå!

Strenge fotoregler, derfor ble det med et bilde av sceneteppet.. 



Smak av havet til hovedrett på Dinner: godt! 

Veldig sulten da jeg bestilte, så det ble spare ribs med fikensaus til forrett, alt med fiken er jo så godt! -bestiller den gjerne igjen! 

...og på vei til restauranten var jeg innom LV for å bestille noe jeg trenger... 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar