Etiketter

butikktips (55) Elgseter (316) Ferie (117) hund (879) Hverdag (483) interiør (115) jakt (238) Jul (301) Krokskogen (237) mat (447) Matauk (62) new York (153) oppskrift (199) Reise (227) restauranttips (125) Salat (22) Saus (9) suppe (7) Tilbehør til vilt (6) Tips (49) Viltoppskrift (13) vinterpalasset (260)

mandag 29. januar 2018

Afternoon tea på Palmen (Grand)

På lørdag var jeg så heldig at jeg ble invitert med ut på afternoon tea på Palmen på Grand! Grethe og jeg ble gjort stas på av Berit, og er det noe vi i Prinsesseklubben kan, så er det å nyte alt det gode som vi støter på på vår vei!
Jeg var så heldig at jeg ble hentet ved bommen, og så tok vi banen inn til Stortinget fra Kolsås. På Palmen fikk vi sitte i mitt favorittområde der, i sofaen under lysekronen midt i rommet. Vi fikk valgfri, og fri tilgang til, te og Bollinger i glasset. Så kom det et fantastisk vakkert fat med kaker på toppen, salte smaker i midten og scones med moltesyltetøy og pisket smør i bunnen. Og alt smakte fantastisk! Det er jo det som er så herlig med denne typen mat: det smaker så utrolig godt, og du skulle alltid helst hatt en liten bit til av alt, du blir aldri skikkelig supermett, og da blir jo minnet i ettertid at du ville hatt mer også, som igjen fører til at du gjerne vil tilbake. For en som selv kutter ei vanlig kneippskive til frokost i minst fire for å kunne få flest mulig smaker er dette perfekt! Vi brukte nøyaktig to timer på fatet, og tok de samme munnfullene hver gang, så kunne vi nyte sammen.
Afternoon tea er noe jeg absolutt anbefaler, et veldig godt alternativ til å spise lunsj hvor som helst ellers i Oslo på en lørdag eller søndag!

Etterpå fikk vi oss en liten salgsrunde før vi tok banen hjem igjen. Jeg hadde jo avlyst det inne i mitt hode, som krykkehopper tenkte jeg det ville bli styrete... men med gode hjelpere som bar og ordnet, kom jeg faktisk hjem med en stor pose  salgsvarer!

Tre etasjer med gode saker!


Maten/det salte

For eksempel sandwich med røkt kveite

Rødbet med kremost

Scones med molte

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar