Etiketter

butikktips (54) Elgseter (313) Ferie (117) hund (872) Hverdag (479) interiør (114) jakt (238) Jul (301) Krokskogen (237) mat (446) Matauk (62) new York (153) oppskrift (196) Reise (227) restauranttips (125) Salat (21) Saus (9) suppe (7) Tilbehør til vilt (6) Tips (49) Viltoppskrift (13) vinterpalasset (260)

lørdag 13. oktober 2018

Avisoppslag du ikke liker II...

I august fikk vi oppslag om ulv i Nes. Derfor har Lakka vært bandhund i høst. På lørdag hadde vi akkurat satt oss ned ved bålet da jeg fikk oppslaget under servert av en medjeger... Ifølge han burde reaksjonen vært filmet... Ulv skutt på Krokskogen. Ikke en god følelse! Heldigvis var jo ulven skutt, men den umiddelbare tanken var hvilken sjanse jeg hadde tatt på mandag, da jeg lot Lakka løpe løs! Det gikk jo bra, men jeg følte meg så totalt uansvalig som hundeeier, samtidig som at vi visste jo ikke at det var ulv i nærheten! Hun fikk jo løpe fritt, nettopp fordi "det var trygt for ulv".
Nå var det en voksen tispe som ble skutt ikke stort mer enn en mil fra oss, så da må vi regne med at det er i alle fall en til i området. Så, vi får holde dem i bånd og under oppsyn på plenen fremover og håpe at den eventuelle maken også dukker opp på en post i elgjakta.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar