Etiketter

butikktips (55) Elgseter (316) Ferie (117) hund (882) Hverdag (485) interiør (115) jakt (238) Jul (301) Krokskogen (237) mat (448) Matauk (62) new York (153) oppskrift (199) Reise (227) restauranttips (125) Salat (22) Saus (9) suppe (7) Tilbehør til vilt (6) Tips (49) Viltoppskrift (13) vinterpalasset (260)

lørdag 13. oktober 2018

Jakthelg


Det ble ikke noe fall i helgen, men vi har da vært ute. Ganske nærme har vi også vært. På lørdag var det lang postøkt og kort gåøt, søndag ble det lang gåøkt. Det er veldig mye enslig ku i år, vi vet at vi har minst 6 forskjellige! Mistanken om årsak dreier rundt kombinasjonen av hard vinter (at kuene kan ha kastet kalven) og ulv (bare jeg har jo funnet to kadaver fra sommerhalvåret). Så, da vi var på sporet av ku og kalv på søndag, var det bare andre gang denne elgjakten at jeg har vært på kavespor. Men du, så nær vi var! Hadde vi vært en jeger til hadde den sittet på en av de to postene som dyra hadde passert. Vi lå akkurat de få meterne for langt bak til at vi fikk kalven i kornet. Men du, så spennende det er! Nå du hele tiden vet at neste gang du titter over en liten kul i terrenget kan det være bak nettopp den at elgene ble stående de fem sekundene for mye etter eget beste...  Ellers var helgen fylt med langlos av Storm, god mat, godt men friskt vær, slitne bein og hoder og godt humør. Lakka og jeg så to rådyr og ei elgku lødag kveld.
 


 
Lafayette'n har vært ustabil i mottaket og sikker på at den ikke har sendt i det siste, så på mandag tok jeg kontakt med Mjøsservice, og de sendte ny radio som kom frem onsdag! Så den rakk til og med å lades opp før jakthelgen. Godt fornøyd med min nye Zodiac så langt! (også jeg som har tenkt at "ved rosa jaktradio går grensen"... vel... Alternativet var orange, og alle de andre har orange, så da hadde jeg allikevel måtte merket og styrt for å vite at den var min. Så, jeg kjøpte like godt en som jeg er sikker på at ingen av mine medjegere stikker av  Lafayette'n har vært ustabil i mottaket og sikker på at den ikke har sendt i det siste, så på mandag tok jeg kontakt med Mjøsservice, og de sendte ny radio som kom frem onsdag! Så den rakk til og med å lades opp før jakthelgen. Godt fornøyd med min nye Zodiac så langt! (også jeg som har tenkt at "ved rosa jaktradio går grensen"... vel... Alternativet var orange, og alle de andre har orange, så da hadde jeg allikevel måtte merket og styrt for å vite at den var min. Så, jeg kjøpte like godt en som jeg er sikker på at ingen av mine medjegerestikker av med ;) )
 

Godt å være sammen

KLAR! Dessverre vinklet losen feil vei for vår post...

Her er det alltid pølser til lunsj!

Det finnes nå av slaget

Solnedgang




 
Ikke dumt med moltekrem til dessert!
  
Det er koselig å kunne gå sammen med bestekompisen i jakta også!

Her bor det visst en okse...

Halling
 
Gladjenta vår!
 
Alle får pølser
 
Hjemreise

Flå, på vei hjem på søndag
 
Bjørn på vandring i Flå...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar