Etiketter

butikktips (54) Elgseter (313) Ferie (117) hund (872) Hverdag (478) interiør (114) jakt (238) Jul (301) Krokskogen (237) mat (446) Matauk (62) new York (153) oppskrift (196) Reise (227) restauranttips (125) Salat (21) Saus (9) suppe (7) Tilbehør til vilt (6) Tips (49) Viltoppskrift (13) vinterpalasset (260)

tirsdag 19. november 2019

Vixen er på veggen!

Lørdag kom årets bukk, Vixen, til gards. Heldige meg, får jobben skikkelig gjort av en som kan det, Jan, hvert år. Jeg synes det er fint å ta vare på og gjøre stas på mest mulig fra fellingene, og krona på verket, selve geviret, skal ivaretas skikkelig. Jeg synes det er fint å ha det fremme i det rette miljøet også, så da kommer det opp. Vinterpalasset er definitivt det rette miljøet, ei fjellhytte, der reinen normalt beiter bare noen hundre meter fra hytteveggen. 
Vixen (de får navn etter julenissens flokk) har jo et spesielt fint gevir. Det er det definitivt groveste jeg har på mine vegger, det er høyt og har fin symmetri. Det måtte få en plass hvor det var flass nok, og hvor det synes. Det endte opp over inngangen til gangen. Så nå er Reinert på flyttefot. Regner med Gunnar er i bedre form neste gang vi skal oppover, og da skal det opp en skrue på soverommet vårt, så Reinert kan henge der. Det blir fint!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar