Etiketter

butikktips (54) Elgseter (313) Ferie (117) hund (872) Hverdag (479) interiør (114) jakt (238) Jul (301) Krokskogen (237) mat (446) Matauk (62) new York (153) oppskrift (196) Reise (227) restauranttips (125) Salat (21) Saus (9) suppe (7) Tilbehør til vilt (6) Tips (49) Viltoppskrift (13) vinterpalasset (260)

lørdag 16. november 2019

All that is gold does not glitter

Når man først er inne på viktige setninger, så har jeg en til. Ikke alle som vandrer er gått vil. Den er fra et dikt av J.R.R. Tolkien, All that is gold does not glitter. Mitt første (bevisste i alle fall) møte med setningen er på et bilde, et hvitt bilde med en rein som vandrer i snøen. Det handlet da om naturen og å være ute, for å være ute for meg (litt sånn som mitt favorittpostulat fra Nils Arne Eggen: Veien er målet). Etter hvert har jeg tatt det frem også i andre sammenhenger. Not all who wander are lost.
Og så er nå hele diktet ganske så fint da, verdt å dele:

All that is gold does not glitter, 
Not all those who wander are lost; 
The old that is strong does not wither, 
Deep roots are not reached by the frost. 
From the Ashes, a fire shall be woken,
a light from the shadows shall spring;
Renewed shall be blade that was bruken, 
the crownless again shall be king.









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar