Etiketter

butikktips (55) Elgseter (316) Ferie (117) hund (881) Hverdag (484) interiør (115) jakt (238) Jul (301) Krokskogen (237) mat (447) Matauk (62) new York (153) oppskrift (199) Reise (227) restauranttips (125) Salat (22) Saus (9) suppe (7) Tilbehør til vilt (6) Tips (49) Viltoppskrift (13) vinterpalasset (260)

fredag 25. juni 2021

Kronet

 

Villjente-krona

På min skole er vi så heldige å ha en kunst- og håndverklærer som også er utdannet modist. Hun lager de nydeligste kroner til runde dager på bruket. Da jeg ble 40 var det en "litt jålete" rosa krone hun hadde planlagt å lage til meg, og det gjorde hun. Se på bildet under, er den ikke fin?! Men, mens hun jobbet med den planlagte krona, skjedde det noe "på siden" og hun laget en krone til parallelt med den første, hun sier: "det bare skjedde". Og dermed fikk jeg en krone til "hver personlighet". Jeg synes de er så fine, og de har stått fremme til pynt siden. 
Det jeg lovet var å ta bilde av meg selv med kronene på. Og her har det ikke skjedd så mye, jeg har følt på en viss prestasjonsangst rett og slett, fordi disse kunstverkene har fortjent de rette rammene. Jeg har hatt dem med meg både hit og dit, for å finne rette bakgrunn og stemning, men altså... Men, i sommer skal det være kroneutstilling og kunstneren lurte på om det kunne være mulig å låne tilbake mine, og da følte jeg at nå må jeg levere også. Så, en torsdag kom jeg meg hjem mens det fortsatt var lyst, og jeg følte i tillegg at håret ikke var så verst (bad hairday og kroneshoot matcher dårlig) så da enevendte jeg garderoben og tok med fotografen (Gunnar) på shoot. Og vi syntes egentlig at bildene ble ganske fine og at vi fikk frem kronenes personligheter på en fin måte. 

Jeg anbefaler alle å besøke Galleri Kalk på Slemmestad i perioden 31. juli-7. september, da stiller Trinelise ut. 

Klassisk

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar