Etiketter

butikktips (55) Elgseter (316) Ferie (117) hund (882) Hverdag (485) interiør (115) jakt (238) Jul (301) Krokskogen (237) mat (448) Matauk (62) new York (153) oppskrift (199) Reise (227) restauranttips (125) Salat (22) Saus (9) suppe (7) Tilbehør til vilt (6) Tips (49) Viltoppskrift (13) vinterpalasset (260)

lørdag 14. januar 2023

Skytestokk


Da jeg var i Skotland i høst, fikk jeg muligheten til å teste ut en skikkelig stødig skytestokk. Det falt i smak, så det har stått på ønskelisten siden. Med innskudd fra bursdagsgave, ble den bestilt på nyåret, og ble plukket opp på posten på tirsdag. 

Jeg har ingen planer om å skute lenger, men jeg tenker at den blant annet blir fin å ta med på post. Det gir muligheter for å skyte stående, selv uten riktige trær å støtte seg inntil. Denne kan justeres helt ned i liggende, men det er nå ganske stødig uansett, men i stående og sittende blir dette et fint hjelpemiddel. Det fine med flere føtter er blant annet at jeg kan la våpenet ligge der, det alene kan være behagelig nok om du skal sitte seks timer på post. 

Jeg gikk for Viper Flex Elite med tilleggsfot. Lett og (relativt) rask å håndtere. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar