Etiketter

butikktips (55) Elgseter (316) Ferie (117) hund (891) Hverdag (485) interiør (115) jakt (239) Jul (301) Krokskogen (237) mat (448) Matauk (62) new York (153) oppskrift (199) Reise (228) restauranttips (125) Salat (22) Saus (9) suppe (7) Tilbehør til vilt (6) Tips (49) Viltoppskrift (13) vinterpalasset (260)

tirsdag 24. oktober 2023

Søndag


Nydelig utedag, men bare to jegere ute. Vi gikk begge to, med en avstand som gjorde at vi kunne være en slags bevegelig post for hverandre ved behov. Etter litt søk, fant Svipp elg, og hang på. Jeg rakk dem nesten siden de rundet ved elva, men nesten er ikke nok... Men nok til at jeg fikk med meg Svipp igjen, så han ikke forsvant langt avgårde på naboen. Tilbake ved bilen hadde Gunnar og Laika møtt opp, så de ble med på bålkos og et kort avsluttende drev der Gunnar gikk med Svipp mens Ronald og jeg postet, og Laika satt med meg på post. Fin søndag i skogen. 

Soloppgang da Svipp og jeg forlot boet



Svipp løper og søker og koser seg


En pause med kos

...pausa gjorde susen, for derfra løp han rett avgårde og fant elg!

Det viste seg å være ku og kalv


Laika fikk hilse på pølsemannen

Gunnar tålte de hotte jegerpølsene fra Sverige, som laget har prøvd seg på med ulikt hell gjennom jakta. Han tok to. 

Klare for et lite drev

På post! 


Veldig spennende! -men trenger å øve litt mer på å sitte i ro... Det kommer


Lukter godt!

Det ble middag på kina'n. Jeg oppdaget et ny favoritt: sprøstekt kylling med sitronsaus. Kyllingen er stekt på samme måte som den på Kinakjøkken på Lysaker i gamledager, helt perfekt!

Svipp sjekker fangsten sin

Trøtt gutt på vei hjem, helgens store helt



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar