Etiketter

butikktips (55) Elgseter (316) Ferie (117) hund (891) Hverdag (485) interiør (115) jakt (239) Jul (301) Krokskogen (237) mat (448) Matauk (62) new York (153) oppskrift (199) Reise (228) restauranttips (125) Salat (22) Saus (9) suppe (7) Tilbehør til vilt (6) Tips (49) Viltoppskrift (13) vinterpalasset (260)

fredag 20. oktober 2023

Svipp sin store dag

For en dag det ble! For selv om Svipp er en stille elghund, klarte han å skyve på to elger til skyterne denne dagen! Stoltere kar skal du lete lenge etter, og hundefører blir så varm om hjertet og rørt. Dette er jo det som er elgjakt for meg, at hunden får gjøre det den er skapt til og kjenne på en enorm mestringsfølelse! Ingen tvil om at selvtilliten øker i takt med mestring hos våre firbente venner også! 

Tidlig morgen på Buvasstølen 


Her var det ei som hadde valgt riktig post! 

Oste av stolthet da jeg kom


 

Ingen planer om å gjøre noe annet enn å følge elgen ut nei! 

Ville egentlig ikke slippe den avgårde

Etter at vi hadde fått ut elg 1, ble det oppdaget elg da vi egentlig var på vei videre. Svipp og jeg gikk inn i det området, og mens han var et godt stykke unna på søk fortsatt, skremte jeg ut en okse på 30 m hold (så bare geviret). Den hadde åpenbart kontrollert meg på vei oppover. Svipp tok opp jakten, og jammen endte ikke den i bakken også. Skikkelig lagseier, der alle hadde ulike roller for at det skulle lykkes, og da blir det ekstra gøy! 

Svipp kjører elgen ut, så kry når jeg treffer ham! 




Spesielt gevir

Middag borte etter slakting, og  kos med Taxi


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar