Etiketter

butikktips (55) Elgseter (316) Ferie (117) hund (881) Hverdag (484) interiør (115) jakt (238) Jul (301) Krokskogen (237) mat (447) Matauk (62) new York (153) oppskrift (199) Reise (227) restauranttips (125) Salat (22) Saus (9) suppe (7) Tilbehør til vilt (6) Tips (49) Viltoppskrift (13) vinterpalasset (260)

mandag 3. oktober 2016

Interiørhuset på Hadeland Glassverk

Min favorittbutikk på Hadeland Glassverk er Interiørhuset. Der bugner det alltid av fristelser! De har et fast hjørne med juletema, og nå som sommeren er over, kribler jeg jo i fingrene (og bankkortet) etter å ta med meg noe derfra, de har et stort hjørne med klær og tilbehør, de har alltid mye fint fra Lexington og resten av butikken er også fylt med fine gaver til deg selv eller andre!

På vei til Hallingdal fra Sundvollen på fredag, dro jeg innom Hadeland Glassverk, opprinnelig med en forhåpning om at det fantes rester igjen etter Palmautsalget (skulle så gjerne hatt en revepute til), men det gjorde det ikke. Men Interiørhuset var selvsagt oppe, så da ble det en tur inn for å ta på og se... Det var så mye fint der, at jeg ble helt overveldet, så da ble ikke handleposen så full denne gangen i alle fall... Jeg kjøpte med en dongeri(! Ikke ofte jeg bruker det, men denne var god)bukse fra Line of Oslo (herlig merke forøvrig)  på halv pris. Akkurat nå hadde de et hjørne med LoO-klær og alt var på halv pris! Jeg var veldig fristet til å kjøpe en deilig parkas også, men med det godværet som var på fredag, føltes vinteren så langt unna at den fikk henge igjen... (Angrer litt på det nå...)

En ting vi var veldig fornøyde med av det vi kjøpte oss i Albany, var sengen! Den hadde et innbydende polstret hodegjerde og var i størrelse kong size, med andre ord: god plass til hele flokken.  Sengen var også et av møblene det ble for vanskelig å få med seg hjem, så den ble i Amerika. Vi har derfor satt en opp at vi skal ha oss en lignende seng her hjemme på vår innkjøpsliste. Og tenk da så deilig om vi kunne fylle den med deilig sengetøy fra Lexington?!? Og helst en skikkelig sauefell på toppen. Mens vi drømmer, lot jeg med inspirere veldig av denne deilige sengen på Interiørhuset


Jeg er veldig klar for advent! Problemet med sånne stjerner er at jeg synes de gjør seg best i flokk... Og jeg har enda ikke funnet en god måte å løse det på, hjemme på Elgseter... (Se de fine "sviblene" i vinduskarmen! -min absolutte favorittjuleblomst! -men svibler uten lukt går jo ikke... ;) )


Appelsin med nellikspiker=advent! Det som er synd i den virkelige verden (i motsetning til i Jul i Skomakergata), er at appelsinen råtner før målet er nådd... Disse hadde jeg tenkt å kjøpe med meg noen av, til pynt i adventstiden, men glemte det selvsagt etter en runde i prøverommet...  Da jeg kom på det etterpå, var de selvsagt stengt... (Alle butikkene på Glassverket stenger fire på fredager, hvor
 dumt er ikke det..? Får satse på noen dager med lange åpningstider før desember en gang...) 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar