Etiketter

butikktips (55) Elgseter (314) Ferie (117) hund (878) Hverdag (483) interiør (115) jakt (238) Jul (301) Krokskogen (237) mat (447) Matauk (62) new York (153) oppskrift (199) Reise (227) restauranttips (125) Salat (22) Saus (9) suppe (7) Tilbehør til vilt (6) Tips (49) Viltoppskrift (13) vinterpalasset (260)

lørdag 29. oktober 2016

Kulturkomitemøte

Jeg rakk aldri å fotografere underveis, men jeg inviterte Kulturkomiteen på ost/kjeks og kake på Elgseter på tirsdag siden det var i bursdagstiden... Hyggelig selskap, spennende samtaler, nye planer, fine gaver og alt i alt en veldig trivelig kveld. Det ble aldri noen dokumentasjon av de fine menneskene, men litt kake og koselig rot var det da igjen å ta bilde av etterpå... Vi var også skjønt enige i at det ikke var noen vits i å bruke kcal på sukker-julebrus, den sukkerfrie var helt super!Neste treff blir Singing in the rain 10.november!


Kaos

Hva gjør man når det umulige skjer (at kakebunnen får et snev av brent smak...)? I følge mamma en gang i tiden, ville jeg aldri satt frem noe som var delvis mislykket... Så da må jeg leve opp til det da... Da jeg satte på tevannet innså jeg at kakebunnen ville irritert meg,  så den gikk i søpla! Jeg fant frem en pose med Toro-muffins (!!! fysj da...), rørte ut, helte i former og puttet oppi 3-4 peanøtter, 3-4 non stop og 3-4 minimarsmallows i hver. Stekte muffinsene etter anvisning på pakken, satte dem til avkjøling på kjøla (lært gjennom cupcake wars), og toppet de lunkne muffinsene med krem (pisket kremfløte, sukker og vailjesukker), to bananskiver hver og litt sjokoladesaus. Det ble faktisk riktig så velsmakende om jeg får si det selv. Med andre ord, en ny kakevariant for dager med dårlig tid, ble født!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar