Etiketter

butikktips (54) Elgseter (313) Ferie (117) hund (872) Hverdag (478) interiør (114) jakt (238) Jul (301) Krokskogen (237) mat (446) Matauk (62) new York (153) oppskrift (196) Reise (227) restauranttips (125) Salat (21) Saus (9) suppe (7) Tilbehør til vilt (6) Tips (49) Viltoppskrift (13) vinterpalasset (260)

lørdag 3. desember 2016

Julegodt


Jeg fikk en liten påminnelse i den kulinariske retningen på at nå er det snart jul, og at vi bør komme igang med matproduksjonen snart da jeg var då heldig å finne to Sarah Bernard utformet som cupcakes på pulten min! Min snille og bakeglade kollega, skolekonsulent Marte hadde bakt kvelden før og hadde med smaksprøve til meg. Jeg syntes utformingen var morsom, så bildene må deles!
Sarah Bernard er fast på kakerepertoaret her i heimen, i fjor lagde jeg en vanlig kake av halvparten og småkaker av resten, nå vurderes også cupcakes! Oppskrift kommer! 

Mens vi venter på noe nytt (satser på å starte neste helg), tenkte jeg å legge ut juleoppskriftene fra i fjor. 

Gomo sin deilige marsipan finner du her
Farmor sin gubb finner du her. Den bør lages så sent som mulig, fin å la putre på plata mens du steller hus på lille julaften. 
Snarøl fra Østerdalen finner du her


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar