Etiketter

butikktips (55) Elgseter (316) Ferie (117) hund (879) Hverdag (483) interiør (115) jakt (238) Jul (301) Krokskogen (237) mat (447) Matauk (62) new York (153) oppskrift (199) Reise (227) restauranttips (125) Salat (22) Saus (9) suppe (7) Tilbehør til vilt (6) Tips (49) Viltoppskrift (13) vinterpalasset (260)

torsdag 23. februar 2017

Vinterferieonsdag

For en dag og for et vær!
Vi startet dagen med nybakte boller og kakao på senga, helt grei frokost det altså! Etter hvert kom vi oss ut, og i slikt vær lå ikke fokuset på kilometer, men å nyte dagen. Vi pakket med oss ekstra klær, te og pølser og ruslet til motsatt ende av hotellrunden, der er det faktisk en fin plass å ha bål. Der hadde vi nemlig blitt lovet "leveranse".Så vi koste oss med te og pølser i solen og så kom mamma og Hirvi med (fortsatt lunken) sjokoladekake, brød og kanelsnurrer. Både veldig hyggelig og veldig godt!
Tilbake til Vinterpalasset ble det litt lesing, kakespising og jobb, før vi tok turen ned på hotellet for middag. Deilig sennepsglasert ovnsbakt torsk med dill- og limesaus stod på menyen, vi anbefaler å ta seg en middag her altså! Det er forøvrig matbloggeren Ungkarskokken som lager maten denne uken. Etterpå tok Gunnar en dukkert i bassenget mens undertegnede dro hjem til de grå for kveldskos. Boken ble ferdig (nå kan Gunnar overta), vi fikk sett en episode Poirot, gråtassene fikk mat (selv om det begynner å skorte på hundematen her, vi gikk på en smell og trodde vi hadde igjen en liten sekk med RC, men den gang ei...) og vi spiste mer kake... en perfekt vinterferiedag var den samstemte konklusjonen!

Utsikt fra hytta

Bamse er klar for tur

Motsols

Bamse på tur

Bamse har mange steder å følge opp på runden , alltid full kontroll på hvor han er!

Fine løyper!

Bamse og jeg

Gjengen

Fyrer bål

Her kommer det to til!

Så bærer det nedover igjen, litt lettere nå, når de har tråkket løype oppover først...

Følger med på mommo og Hirvi

Fruen og Bamse

Det står bra til

Personlig bordkort på hotellet, det liker vi! Vi anbefaler alle som bor/holder til i nærheten å benytte seg av restauranten her, det serveres god mat til gode priser! Det serveres som buffet også, og det er det særlig noen av oss som vet å verdsette ;) . I dag var det altså torsk, dill- og limesaus, gulrøtter, ris, og biffsnadder og bernaise på bordet. Til dessert var det bror med kjeks og frukt/ og paprika og karamellpudding.