Etiketter

butikktips (55) Elgseter (316) Ferie (117) hund (881) Hverdag (484) interiør (115) jakt (238) Jul (301) Krokskogen (237) mat (447) Matauk (62) new York (153) oppskrift (199) Reise (227) restauranttips (125) Salat (22) Saus (9) suppe (7) Tilbehør til vilt (6) Tips (49) Viltoppskrift (13) vinterpalasset (260)

torsdag 13. september 2018

Jakthelg

 
Langhelg i skog og fjell, kan det bli bedre?! Etter at reinen min datt, ble det tid til litt mammakos i Mogrenda før det bar over kjølen igjen på fredag. Da rakk jeg både litt reindraing, lunsj ute og innkjøp av mat for helga. Jeg fikk også leid oss koie gjennom iNatur, siden den åpne koia var fylt opp. Så ble det dager med reinsleting, reinstitting, milevis med gåing i skog og fjell. Vente på ulv, for det kan jeg jo fortsatt jakte på, siden skadefellingen ble forlenget. Regn, mye regn... Rennende klær, skodde, tjukk skodde... Jeg rakk å bli litt redd, da jeg ikke fikk tak i Kristian. Årets første rakfiskmiddag. Kjenne på følelsen som elghundene har når de har los, men ingen skytter kommer ("passe på" reinsflokk i over 2,5 timer i regn og hagl, stort sett sidelengs, mens jeg ventet på at han med våpen skulle komme). Vi rotet oss litt bort fra hverandre i skodda. Tørre klær etter skift etter regnbyger, for en følelse! Tittet på ei hytte til salgs på C-feltet.Vært tilbake til der bukken falt. Pratet med trivelige folk. Blitt gjennombløt til skinnet (og forbi,hvis mulig)

Dette er batterilading av beste kvalitet for meg! -gleder meg til resten av jakthelgene i høst allerede!

...etter regn...
 
Fuggdalen, Kristian er på vei mot Væråsen

Venter litt...

Gleden over tørre klær!
 

Tussedans i skogen

Høstfarger

Høstfarger med skodde

Grått ved Sukkertoppen

Kake i Mostua etter å ha levert rein

Blåbær med sukker til frokostdessert

Rogna har pyntet steinbordet

 
Hirvi-kos
 
Rakfisk på enkelt vis, så godt! Deilige poteter fra Kristian og Nina sin hage.
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar