Etiketter

butikktips (54) Elgseter (313) Ferie (117) hund (872) Hverdag (478) interiør (114) jakt (238) Jul (301) Krokskogen (237) mat (446) Matauk (62) new York (153) oppskrift (196) Reise (227) restauranttips (125) Salat (21) Saus (9) suppe (7) Tilbehør til vilt (6) Tips (49) Viltoppskrift (13) vinterpalasset (260)

onsdag 1. april 2020

Overnatting på Camp Corona

Hele helga på Camp Corona! Lørdag formiddag bråbestemte jeg meg for å overnatte. Så jeg måtte pakke med litt ekstra, og ta med tre måltider. Og så gikk vi opp alle tre. Vi koste oss med vafler på bålet. Hentet en del ved, ryddet litt. Fyrte bål. Jaktet orrfugl. Og så ble det etter hvert middagstid, med stekt kjøtt og potetsalat. 
Etter middag begynte det å skumre, så Gunnar taslet hjem. Det gjorde Lakka litt rastløs, hun liker jo ikke når vi deler oss. Men vi fyrte mer, drakk te og etter hvert fant vi veien opp i hengekøya. Lakka hadde fått ei god seng inntil hengekøya. Hun hoppet etter hvert ned og tasset rundt og utforsket området, mens jeg lå og leste "på senga". Plutselig ble det helt stille, og jeg skjønte hva som hadde skjedd... Etter en halvtime sendte jeg melding og bad Gunnar om å følge med på døra for jeg regnet med at hun var på vei hjem. Og obs! ikke slipp henne ut igjen! Det tok ikke mange minuttene før jeg fikk svar: Lakka er inne. Så da ble det meg på campen da. Det tok ikke så lang tid før jeg sovnet, og jeg sov nå til utpå morgenkvisten. Da gikk det an å lese litt igjen. 
Da det begynte å lysne stod jeg opp og fyrte bål og lagde meg te. Etter at klokka ble sju, sendte jeg melding hjem om at det ble muligheter for frokost ute etter hvert. Og mellom åtte og ni kom det først ei litt flau Lakka og så en mann etter, med nystekte rundstykker i sekken. 
Det ble god frokost på campen, og litt pusling rundt, før vi gikk oss en ekstra tur på vei hjemover igjen. Nok en fin helg!

Lakka på vei ut på tur

Senga er redd opp (med den nye vintersoveposen jeg fikk av Gunnar og Lakka til valentines/morsdag)

Vafler til brunsj, alt for godt!

Vafler med rømme og hjemmelaget  solbærsyltetøy

En liten cowboystrekk

Det ble tatt familiebilde til middags

Bålkos før legging

Vi har lagt oss

Det lysner av dag og fuglene har begynt å kvitre

På tide å stå opp

Har vært godt påkledt

Chai latte og soloppgang

Hei!
Stakkars Lakka ble usikker kvelden før, da vi splittet opp. Hun løp rett hjem, og det første hun gjorde da hun kom inn var å lete etter meg. Da hun ikke fant meg, la hun seg ved inngangsdøra og sov der hele natten. Hun ville ikke ut dagen etter, for hun pleier jo å ville vente hjemme om vi er borte, da skal hun være på plass når vi kommer tilbake. Men, hun ble veldig glad da vi var samlet igjen da. Det er sånn det skal være! Og så hjalp det nok ikke på at jeg dinglet oppe mellom to trær, jeg tror ikke hun hadde stukket, om hun hadde hatt fysisk kontakt. Men, budskapet er: best sammen <3 

Lar baconet renne av seg på "kjerringa"

American style... Og det finnes knapt noe bedre!

Slappe av til frokost

Godt med frokost ute!

Og så kommer sola frem

På vei hjemover. Her har harehopperen vært på ferde!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar