Etiketter

butikktips (54) Elgseter (313) Ferie (117) hund (872) Hverdag (478) interiør (114) jakt (238) Jul (301) Krokskogen (237) mat (446) Matauk (62) new York (153) oppskrift (196) Reise (227) restauranttips (125) Salat (21) Saus (9) suppe (7) Tilbehør til vilt (6) Tips (49) Viltoppskrift (13) vinterpalasset (260)

lørdag 5. oktober 2019

Dag tre: effektivitet

Hver morgen kjører vi en runde for å se etter spor og om vi kan se aktivitet i thermokikkerten, det gir oss noe å ta utgangspunkt i når dagens jakt skal planlegges. Denne gangen var det jeg som oppdaget spor av ku og kalv å Mønslia, og siden Lakka hadde hviledag, ble det Halling som startet opp i området. Det tok ikke lange tiden før losen stod, men der var det tett. Ronald kom innpå men elgen stod inne i tetta, og jeg var bare 2-300 meter unna på min post. Elgen dro etter hvert, og jeg fikk se hodet på kua, men det var jo ikke den vi skulle ha. Det dro etter hvert opp mot der vi hadde fall dagen før, så Ronald kastet seg i bilen, kjørte rundt og fikk møtt hun med elger 100 meter fra der vi hentet ut elg dagen før, og da måtte vi hente ut elg der denne dagen også.
Totalt fikk vi tre elg denne dagen, og vi var to jegere som flådde, hengte opp og gjorde alt som må til. Etter 7 timer i låven var elgene oppe og jegerne var energitomme,  men på sitt vis er det jo godt det også, å være helt tom fordi du har brukt kroppen. Og som sagt, dette er også en del av jakta. Og med en termos te, litt brus og noe sjokkis blir det en trivelig stund.

Ku og kalv

Lakka har funnet ut at sjefsplassen er i modern's seng. Full oversikt, og hun som sitter foran rekker bak for kos

Elg og elghunder

Jaktmobilen med en henger full av elg

Etter to dager på løpen og ha hentet ut haugevis med elg, slapper Lakka godt av i senga si...

Følte meg litt som Dexter, der jeg stod og vasket presenningen vi har under slaktene nede i Hallingsdalselva i halv elleve tiden på kvelden...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar